Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem

AZE aze na seznam.cz
Středa Květen 1 10:11:02 CEST 2024

Přijímač (časovač?) HDO je součástí elektroměru. Už dlouho máme VT od 12 do
13 hodin a od 00 do 01 hodin. Dál je tam tzv. "Oddělovací relé OR1.1/230V".
To nám do rozvaděče doslova prasáckým způsobem namontoval pán z EONu. I ten
vlastní návrh DPS relé stojí za to... Relé přivádí signál 230V do vnitřního
rozvaděče. Ač přes jistič 6A, při prvním nechtěném zkratu jistič drží, ale
DPS v relé s krásným kouřovým efektem vyhoří. Není divu, spoje mají naprosto
nesmyslnou šířku cca 0,5mm.
https://www.svobodaelektro.cz/optooddelovace/OR1_1_230V_navod.pdf
aze

From: Vláďa Anděl
Sent: Wednesday, May 01, 2024 9:25 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem

Vám u obousměrného elektroměru nechali klasické HDO? Mě říkali, že přes
přijímač HDO mi jde jen krizové vypínání FVE a tarify se mi přepínají
časovačem v elektroměru - nastavili mi TČV1.  Ono i před tím, když jsem
to měl přes HDO, byly ty časy každý den stejné. Ale aspoň s tím
dispečeři mohli něco dělat, kdyby chtěli. Takhle už nemůžou nic a ještě
k tomu jeden interval, kdy se přepíná drahý tarif, je přes poledne, kdy
soláry vyrábějí nejvíc. Protože stejně už od půlky března jedu kompletně
ze své energie, tohle nesmyslné vypínání TČ jsem odpojil.

Anděl