Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Květen 1 14:20:30 CEST 2024


Ale to oddělovací relé Vám tam neměl prasácky instalovat pán od EONu.
To jste si tam měl nainstalovat sám, resp. měl to dělat za Vaše peníze 
ten, kdo Vám FVE zapojoval.
V připojovacích podmínkách je, že ho tam musíte mít.

Co jsem viděl instalace, tak nejpopulárnější je asi tohle:
https://www.elkoep.cz/pomocne-rele-vs116k

A mimochodem jištění HDO a tedy i tohoto relé má být podle připojovacích 
podmínek B2A, nikoli B6A.

PL

********************

Dne 1.5.2024 v 10:11 AZE napsal(a):
> Přijímač (časovač?) HDO je součástí elektroměru. Už dlouho máme VT od 
> 12 do 13 hodin a od 00 do 01 hodin. Dál je tam tzv. "Oddělovací relé 
> OR1.1/230V". To nám do rozvaděče doslova prasáckým způsobem namontoval 
> pán z EONu. I ten vlastní návrh DPS relé stojí za to... Relé přivádí 
> signál 230V do vnitřního rozvaděče. Ač přes jistič 6A, při prvním 
> nechtěném zkratu jistič drží, ale DPS v relé s krásným kouřovým 
> efektem vyhoří. Není divu, spoje mají naprosto nesmyslnou šířku cca 
> 0,5mm.
> https://www.svobodaelektro.cz/optooddelovace/OR1_1_230V_navod.pdf
> aze
>
>
> From: Vláďa Anděl
> Sent: Wednesday, May 01, 2024 9:25 AM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem
>
> Vám u obousměrného elektroměru nechali klasické HDO? Mě říkali, že přes
> přijímač HDO mi jde jen krizové vypínání FVE a tarify se mi přepínají
> časovačem v elektroměru - nastavili mi TČV1.  Ono i před tím, když jsem
> to měl přes HDO, byly ty časy každý den stejné. Ale aspoň s tím
> dispečeři mohli něco dělat, kdyby chtěli. Takhle už nemůžou nic a ještě
> k tomu jeden interval, kdy se přepíná drahý tarif, je přes poledne, kdy
> soláry vyrábějí nejvíc. Protože stejně už od půlky března jedu kompletně
> ze své energie, tohle nesmyslné vypínání TČ jsem odpojil.
>
> Anděl
>
> Dne 30.04.2024 v 21:15 AZE napsal(a):
>> Chytrý elektroměr odečítající data po 15 minutách mám, přetoky do 
>> sítě povolené až do 5kW, ale snažím se je minimalizovat. Tepelné 
>> čerpadlo může být blokované HDO,  cca od března běží i z baterií/FVE 
>> (nebo i ze sítě). V zimě běží na síť, využívám spot a také HDO, ale 
>> jsou i jasné dny, kdy i FVE něco dává.
>> Nevím proč by distributor vypínal spotřebiče v RD cca do 2,5kW. EV 
>> nabíjím ze sítě z 1 fáze, bohatě stačí 2kW, rovněž to jde i z 
>> baterií, třeba v noci, pokud je to potřeba. Zatím to funguje jak má.
>> aze
>>
>> -----Původní zpráva----- From: ajtservis
>> Sent: Tuesday, April 30, 2024 8:08 PM
>> To: hw-list na list.hw.cz
>> Subject: Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem
>>
>> dostanete zeleny smart elektromer a je vymalovano. oni vam to pripadne
>> dopocitaji jako pokutu. stejne jako treba pretoky ?
>> nebudeme se asi prit o tom, ze je dostatek technickych omezujich reseni,
>> kde to staci jen odhlasovat u nasich nejvyssich.
>> t.
>>
>> Dne 30.04.2024 v 19:51 AZE napsal(a):
>>> Hmmm, nějak si neumím představit ovládat domácí zásuvky 230V nebo 
>>> 3x400 na cirkulárku přes HDO...
>>> aze
>>>
>>> -----Původní zpráva----- From: ajtservis
>>> Sent: Tuesday, April 30, 2024 7:15 PM
>>> To: hw-list na list.hw.cz
>>> Subject: Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem
>>>
>>> nevidim duvod, proc nenasadit bezne HDO na nabijecky aut. je to uplne
>>> stejne jako bojlery atd. kde neni dostatecny prikon, bude se
>>> regulovat/zakazovat. co to kecam, to bude vlastne  smart energetika 
>>> a je
>>> vyreseno :-)
>>> t.
>>>
>>> Dne 30.04.2024 v 19:06 AZE napsal(a):
>>>> Předpokládám, že nějaký katastrofický scénář s vypínáním nabíječek 
>>>> by se týkal jen veřejných.
>>>> aze
>>>



Další informace o konferenci Hw-list