Re: Obdélníkové pixely
Jindrich Fucik
FULDA na seznam.cz
Sobota Červen 29 20:58:15 CEST 2024
hele a co tomu grafikovi dát za úkol to namalovat 1024x600 a pak to
roztáhnout na 1200x600, nebo kolik jsou ty poměry?
---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 29. 6. 2024 3:00:38
Předmět: Re: Obdélníkové pixely
" No to co jsem psal: Buď si ho překonvertí, nebo tma s nápisem že režim
není podporován. Nejde jen o rozlišení, ale i o FPS.
Právě proto se ve windows po přepnutí rozlišení nebo FPS objeví dotaz zda
ponechat přepnuté, nebo vrátit zpět a je tam odpočet, že když není kliknuto,
tak je asi tma a je potřeba vrátit. Takhle to je snad už desítky let:-)
PH
Dne 28.06.2024 v 22:05 Petr Labaj napsal(a):
" Aha, díky.
Myslel jsem, že to dělá driver grafiky.
Tak v tom případě - co se stane, když se tomu monitoru pustí jiné rozlišení?
PL
*******************
Dne 28.6.2024 v 21:51 Pavel Hudeček napsal(a):
" Ne. V případě PC+monitor z grafiky do monitoru jde požadované rozlišení a
monitor si to přepočítá na svoje sám. Nebo nepřepočítá a udělá tmu s hláškou
o nepodporovaném režimu.
PH
Dne 28.06.2024 v 17:56 Petr Labaj napsal(a):
" Jen kdyby náhodou: nedá se ten displej nějak přepnout do rozlišení třeba
960x600 nebo kolik by vycházelo čtvercové?
Aby ten přepočet dělal přímo driver té grafiky.
Když na nějakém monitoru používám nenativní rozlišení, tak to taky
(předpokládám) přepočítává driver.
PL
********************
Dne 28.6.2024 v 16:59 Pavel Poucha napsal(a):
"
Zdravím,
děkuji všem, asi to budeme muset udělat opravdu tak, nakreslí a smrskne.
Řešení se mi moc nelíbí, že to nebude na celé pixely, ale u poměrně malého
displeje s rozumným DPI to snad nebude vadit.
Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024 x 600.
Pro zajímavost je to ovládací panel do místnosti, vyrábí se toho hodně,
napřed tam a byly 2 knoflíky a LED, pak kapacitní tlačítka a více LED, pak
dotykový displej 2,8" a nyní 7". Jak typické :-) Ale koncoví zákazníci to
tak chtějí. Nicméně grafika, kterou pan grafik navrhl, je pěkná a přitom
přehledná, pohrál si s tím opravdu hodně. Takže bych mu to nerad hardvarem
nějak zplacatěl....
S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com(mailto:pavel.poucha na papouch.com)
Tel. +420 777 232 485
Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba
Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
(http://www.papouch.com/)
pá 28. 6. 2024 v 16:29 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz
(mailto:jindroush na seznam.cz)> napsal:
"
No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a pak to resizuje nejakym chytrym
algoritmem na 1024 x 600, tak se to zhnusi moc? Tohle resizovani se da delat
kde cim - gimpem, photoshopem, imagemagickem apod. Vzdy je na vyber vicero
algoritmu.
Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho displeje, mate presny rozmer stran v mm
(jen pixely, bez okraje)?
On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:
"
Popíšu to podrobněji:
Grafik nakreslí například čtvercové tlačítko, 80x80 pixelů. Ve výsledku má
ale obdélník. To samozřejmě platí i pro texty, které jsou protáhlé. Platí to
i pro ovládací prvky (šoupáky, knoflíky), které se pak zploští.
Displej má rozlišení 1024 x 600. Kdyby ten displej měl pixely se stejnou
roztečí, musel by mít 1024 x 771 - spočítáno podle rozměrů viditelné
plochy. Jenže na výšku má místo 771 pixelů jen 600. Což je chyba přes 20% a
to už je hodně viditelné. Prostě displej je ve svislém rozměru protažený.
S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com(mailto:pavel.poucha na papouch.com)
Tel. +420 777 232 485
Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba
Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
(http://www.papouch.com/)
pá 28. 6. 2024 v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz
(mailto:mrazik na volny.cz)> napsal:
"Není to spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se jiná elipsa ?
Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel prožene (jeho souřadnice
se násobí) nějakou transformační maticí a to dá teprve výsledný obraz.
Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace, změna měřítka, zkosení
a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip je v tom, že je
předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou, výslednou.
Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat na tu správnou
matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci něco jako
SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak netuším.
Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh. Ono to tak je i v
realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně kolmo.
Mrazík
On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:
> Zdravím,
>
> mám zajímavý problém. Zákazník si vybral dotykový 7" displej s
> rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje tomuto poměru ale
> neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou rozteč.
>
> Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se elipsa. Není to můj problém,
> přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo nápad? Například grafický
> editor, kde se to dá nastavit?
"
"
"
" " " " _______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240629/614f85f6/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list