Re: Obdélníkové pixely

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červen 29 03:21:22 CEST 2024


Ano, když to monitor nezvládne, tak nic nezobrazí.
Resp. většinou snad ani takový režim třeba Windows nenabízí, pokud se 
explicitně nepožádá aby nabízel i režimy, které monitor neumí zobrazit.
Ale z toho podle mě neplyne, že nemůže umět nějaký "čtvercový" režim.
A vlastně z toho nějak z principu neplyne ani to, že by driver nemohl 
on-line přepočítávat data a vůči programu se tvářit s jiným rozlišením, 
než s jakým to pak fyzicky sype na monitor.
Ale přít se o to jistě nebudu. Grafické zobrazování není to, co bych 
dělal rád a uměl.

PL

******************

Dne 29.6.2024 v 3:00 Pavel Hudeček napsal(a):
> No to co jsem psal: Buď si ho překonvertí, nebo tma s nápisem že režim 
> není podporován. Nejde jen o rozlišení, ale i o FPS.
>
> Právě proto se ve windows po přepnutí rozlišení nebo FPS objeví dotaz 
> zda ponechat přepnuté, nebo vrátit zpět a je tam odpočet, že když není 
> kliknuto, tak je asi tma a je potřeba vrátit. Takhle to je snad už 
> desítky let:-)
>
> PH
>
> Dne 28.06.2024 v 22:05 Petr Labaj napsal(a):
>> Aha, díky.
>> Myslel jsem, že to dělá driver grafiky.
>> Tak v tom případě - co se stane, když se tomu monitoru pustí jiné 
>> rozlišení?
>>
>> PL
>>
>> *******************
>>
>> Dne 28.6.2024 v 21:51 Pavel Hudeček napsal(a):
>>> Ne. V případě PC+monitor z grafiky do monitoru jde požadované 
>>> rozlišení a monitor si to přepočítá na svoje sám. Nebo nepřepočítá a 
>>> udělá tmu s hláškou o nepodporovaném režimu.
>>>
>>> PH
>>>
>>> Dne 28.06.2024 v 17:56 Petr Labaj napsal(a):
>>>> Jen kdyby náhodou: nedá se ten displej nějak přepnout do rozlišení 
>>>> třeba 960x600 nebo kolik by vycházelo čtvercové?
>>>> Aby ten přepočet dělal přímo driver té grafiky.
>>>> Když na nějakém monitoru používám nenativní rozlišení, tak to taky 
>>>> (předpokládám) přepočítává driver.
>>>>
>>>> PL
>>>>
>>>> ********************
>>>>
>>>> Dne 28.6.2024 v 16:59 Pavel Poucha napsal(a):
>>>>> Zdravím,
>>>>>
>>>>> děkuji všem, asi to budeme muset udělat opravdu tak, nakreslí a 
>>>>> smrskne. Řešení se mi moc nelíbí, že to nebude na celé pixely, ale 
>>>>> u poměrně malého displeje s rozumným DPI to snad nebude vadit.
>>>>>
>>>>> Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024 x 600.
>>>>>
>>>>> Pro zajímavost je to ovládací panel do místnosti, vyrábí se toho 
>>>>> hodně, napřed tam a byly 2 knoflíky a LED, pak kapacitní tlačítka 
>>>>> a více LED, pak dotykový displej 2,8" a nyní  7". Jak typické :-) 
>>>>> Ale koncoví zákazníci to tak chtějí. Nicméně grafika, kterou pan 
>>>>> grafik navrhl, je pěkná a přitom přehledná, pohrál si s tím 
>>>>> opravdu hodně. Takže bych mu to nerad hardvarem nějak zplacatěl....
>>>>>
>>>>> S pozdravem
>>>>> ing. Pavel Poucha
>>>>> jednatel
>>>>> pavel.poucha na papouch.com
>>>>> Tel. +420 777 232 485
>>>>>
>>>>> Papouch s.r.o. - vývoj
>>>>> Papouch store s.r.o. - obchod
>>>>> Papouch production s.r.o. - výroba
>>>>> Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>>>>>
>>>>> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>>>>
>>>>>
>>>>> pá 28. 6. 2024 v 16:29 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz> 
>>>>> napsal:
>>>>>
>>>>>     No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a pak to resizuje
>>>>>     nejakym chytrym algoritmem na 1024 x 600, tak se to zhnusi
>>>>>     moc? Tohle resizovani se da delat kde cim - gimpem,
>>>>>     photoshopem, imagemagickem apod. Vzdy je na vyber vicero
>>>>>     algoritmu.
>>>>>
>>>>>     Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho displeje, mate presny
>>>>>     rozmer stran v mm (jen pixely, bez okraje)?
>>>>>
>>>>>     On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:
>>>>>>     Popíšu to podrobněji:
>>>>>>
>>>>>>     Grafik nakreslí například čtvercové tlačítko, 80x80 pixelů.
>>>>>>     Ve výsledku má ale obdélník. To samozřejmě platí i pro texty,
>>>>>>     které jsou protáhlé. Platí to i pro ovládací prvky (šoupáky,
>>>>>>     knoflíky), které se pak zploští.
>>>>>>
>>>>>>     Displej má rozlišení 1024 x 600. Kdyby ten displej měl pixely
>>>>>>     se stejnou roztečí, musel by mít 1024 x 771  -  spočítáno
>>>>>>     podle rozměrů viditelné plochy. Jenže na výšku má místo 771
>>>>>>     pixelů jen 600. Což je chyba přes 20% a to už je hodně
>>>>>>     viditelné. Prostě displej je ve svislém rozměru protažený.
>>>>>>
>>>>>>     S pozdravem
>>>>>>     ing. Pavel Poucha
>>>>>>     jednatel
>>>>>>     pavel.poucha na papouch.com
>>>>>>     Tel. +420 777 232 485
>>>>>>
>>>>>>     Papouch s.r.o. - vývoj
>>>>>>     Papouch store s.r.o. - obchod
>>>>>>     Papouch production s.r.o. - výroba
>>>>>>     Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>>>>>>
>>>>>>     Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>     pá 28. 6. 2024 v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz
>>>>>>     <mrazik na volny.cz> napsal:
>>>>>>
>>>>>>         Není to spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se
>>>>>>         jiná elipsa ?
>>>>>>         Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel prožene
>>>>>>         (jeho souřadnice
>>>>>>         se násobí) nějakou transformační maticí a to dá teprve
>>>>>>         výsledný obraz.
>>>>>>         Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace, změna
>>>>>>         měřítka, zkosení
>>>>>>         a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip je v
>>>>>>         tom, že je
>>>>>>         předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou, výslednou.
>>>>>>         Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat na tu
>>>>>>         správnou
>>>>>>         matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci něco
>>>>>>         jako
>>>>>>         SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak netuším.
>>>>>>
>>>>>>         Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh. Ono to
>>>>>>         tak je i v
>>>>>>         realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně kolmo.
>>>>>>
>>>>>>         Mrazík
>>>>>>
>>>>>>         On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:
>>>>>>         > Zdravím,
>>>>>>         >
>>>>>>         > mám zajímavý problém. Zákazník si vybral dotykový 7"
>>>>>>         displej s
>>>>>>         > rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje tomuto
>>>>>>         poměru ale
>>>>>>         > neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou rozteč.
>>>>>>         >
>>>>>>         > Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se elipsa.
>>>>>>         Není to můj problém,
>>>>>>         > přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo nápad?
>>>>>>         Například grafický
>>>>>>         > editor, kde se to dá nastavit?
>>>>>>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240629/575d2604/attachment-0001.htm>


Další informace o konferenci Hw-list