Re: Obdélníkové pixely
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Sobota Červen 29 03:00:05 CEST 2024
No to co jsem psal: Buď si ho překonvertí, nebo tma s nápisem že režim
není podporován. Nejde jen o rozlišení, ale i o FPS.
Právě proto se ve windows po přepnutí rozlišení nebo FPS objeví dotaz
zda ponechat přepnuté, nebo vrátit zpět a je tam odpočet, že když není
kliknuto, tak je asi tma a je potřeba vrátit. Takhle to je snad už
desítky let:-)
PH
Dne 28.06.2024 v 22:05 Petr Labaj napsal(a):
> Aha, díky.
> Myslel jsem, že to dělá driver grafiky.
> Tak v tom případě - co se stane, když se tomu monitoru pustí jiné
> rozlišení?
>
> PL
>
> *******************
>
> Dne 28.6.2024 v 21:51 Pavel Hudeček napsal(a):
>> Ne. V případě PC+monitor z grafiky do monitoru jde požadované
>> rozlišení a monitor si to přepočítá na svoje sám. Nebo nepřepočítá a
>> udělá tmu s hláškou o nepodporovaném režimu.
>>
>> PH
>>
>> Dne 28.06.2024 v 17:56 Petr Labaj napsal(a):
>>> Jen kdyby náhodou: nedá se ten displej nějak přepnout do rozlišení
>>> třeba 960x600 nebo kolik by vycházelo čtvercové?
>>> Aby ten přepočet dělal přímo driver té grafiky.
>>> Když na nějakém monitoru používám nenativní rozlišení, tak to taky
>>> (předpokládám) přepočítává driver.
>>>
>>> PL
>>>
>>> ********************
>>>
>>> Dne 28.6.2024 v 16:59 Pavel Poucha napsal(a):
>>>> Zdravím,
>>>>
>>>> děkuji všem, asi to budeme muset udělat opravdu tak, nakreslí a
>>>> smrskne. Řešení se mi moc nelíbí, že to nebude na celé pixely, ale
>>>> u poměrně malého displeje s rozumným DPI to snad nebude vadit.
>>>>
>>>> Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024 x 600.
>>>>
>>>> Pro zajímavost je to ovládací panel do místnosti, vyrábí se toho
>>>> hodně, napřed tam a byly 2 knoflíky a LED, pak kapacitní tlačítka a
>>>> více LED, pak dotykový displej 2,8" a nyní 7". Jak typické :-) Ale
>>>> koncoví zákazníci to tak chtějí. Nicméně grafika, kterou pan grafik
>>>> navrhl, je pěkná a přitom přehledná, pohrál si s tím opravdu hodně.
>>>> Takže bych mu to nerad hardvarem nějak zplacatěl....
>>>>
>>>> S pozdravem
>>>> ing. Pavel Poucha
>>>> jednatel
>>>> pavel.poucha na papouch.com
>>>> Tel. +420 777 232 485
>>>>
>>>> Papouch s.r.o. - vývoj
>>>> Papouch store s.r.o. - obchod
>>>> Papouch production s.r.o. - výroba
>>>> Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>>>>
>>>> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>>>
>>>>
>>>> pá 28. 6. 2024 v 16:29 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz>
>>>> napsal:
>>>>
>>>> No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a pak to resizuje
>>>> nejakym chytrym algoritmem na 1024 x 600, tak se to zhnusi moc?
>>>> Tohle resizovani se da delat kde cim - gimpem, photoshopem,
>>>> imagemagickem apod. Vzdy je na vyber vicero algoritmu.
>>>>
>>>> Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho displeje, mate presny rozmer
>>>> stran v mm (jen pixely, bez okraje)?
>>>>
>>>> On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:
>>>>> Popíšu to podrobněji:
>>>>>
>>>>> Grafik nakreslí například čtvercové tlačítko, 80x80 pixelů. Ve
>>>>> výsledku má ale obdélník. To samozřejmě platí i pro texty,
>>>>> které jsou protáhlé. Platí to i pro ovládací prvky (šoupáky,
>>>>> knoflíky), které se pak zploští.
>>>>>
>>>>> Displej má rozlišení 1024 x 600. Kdyby ten displej měl pixely
>>>>> se stejnou roztečí, musel by mít 1024 x 771 - spočítáno
>>>>> podle rozměrů viditelné plochy. Jenže na výšku má místo 771
>>>>> pixelů jen 600. Což je chyba přes 20% a to už je hodně
>>>>> viditelné. Prostě displej je ve svislém rozměru protažený.
>>>>>
>>>>> S pozdravem
>>>>> ing. Pavel Poucha
>>>>> jednatel
>>>>> pavel.poucha na papouch.com
>>>>> Tel. +420 777 232 485
>>>>>
>>>>> Papouch s.r.o. - vývoj
>>>>> Papouch store s.r.o. - obchod
>>>>> Papouch production s.r.o. - výroba
>>>>> Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>>>>>
>>>>> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>>>>
>>>>>
>>>>> pá 28. 6. 2024 v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz
>>>>> <mrazik na volny.cz> napsal:
>>>>>
>>>>> Není to spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se
>>>>> jiná elipsa ?
>>>>> Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel prožene
>>>>> (jeho souřadnice
>>>>> se násobí) nějakou transformační maticí a to dá teprve
>>>>> výsledný obraz.
>>>>> Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace, změna
>>>>> měřítka, zkosení
>>>>> a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip je v
>>>>> tom, že je
>>>>> předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou, výslednou.
>>>>> Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat na tu
>>>>> správnou
>>>>> matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci něco jako
>>>>> SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak netuším.
>>>>>
>>>>> Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh. Ono to
>>>>> tak je i v
>>>>> realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně kolmo.
>>>>>
>>>>> Mrazík
>>>>>
>>>>> On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:
>>>>> > Zdravím,
>>>>> >
>>>>> > mám zajímavý problém. Zákazník si vybral dotykový 7"
>>>>> displej s
>>>>> > rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje tomuto
>>>>> poměru ale
>>>>> > neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou rozteč.
>>>>> >
>>>>> > Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se elipsa. Není
>>>>> to můj problém,
>>>>> > přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo nápad?
>>>>> Například grafický
>>>>> > editor, kde se to dá nastavit?
>>>>>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240629/828e1686/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list