Re: Obdélníkové pixely

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Červen 29 03:00:05 CEST 2024


No to co jsem psal: Buď si ho překonvertí, nebo tma s nápisem že režim 
není podporován. Nejde jen o rozlišení, ale i o FPS.

Právě proto se ve windows po přepnutí rozlišení nebo FPS objeví dotaz 
zda ponechat přepnuté, nebo vrátit zpět a je tam odpočet, že když není 
kliknuto, tak je asi tma a je potřeba vrátit. Takhle to je snad už 
desítky let:-)

PH

Dne 28.06.2024 v 22:05 Petr Labaj napsal(a):
> Aha, díky.
> Myslel jsem, že to dělá driver grafiky.
> Tak v tom případě - co se stane, když se tomu monitoru pustí jiné 
> rozlišení?
>
> PL
>
> *******************
>
> Dne 28.6.2024 v 21:51 Pavel Hudeček napsal(a):
>> Ne. V případě PC+monitor z grafiky do monitoru jde požadované 
>> rozlišení a monitor si to přepočítá na svoje sám. Nebo nepřepočítá a 
>> udělá tmu s hláškou o nepodporovaném režimu.
>>
>> PH
>>
>> Dne 28.06.2024 v 17:56 Petr Labaj napsal(a):
>>> Jen kdyby náhodou: nedá se ten displej nějak přepnout do rozlišení 
>>> třeba 960x600 nebo kolik by vycházelo čtvercové?
>>> Aby ten přepočet dělal přímo driver té grafiky.
>>> Když na nějakém monitoru používám nenativní rozlišení, tak to taky 
>>> (předpokládám) přepočítává driver.
>>>
>>> PL
>>>
>>> ********************
>>>
>>> Dne 28.6.2024 v 16:59 Pavel Poucha napsal(a):
>>>> Zdravím,
>>>>
>>>> děkuji všem, asi to budeme muset udělat opravdu tak, nakreslí a 
>>>> smrskne. Řešení se mi moc nelíbí, že to nebude na celé pixely, ale 
>>>> u poměrně malého displeje s rozumným DPI to snad nebude vadit.
>>>>
>>>> Viditelná plocha je 154x86 mm, rozlišení 1024 x 600.
>>>>
>>>> Pro zajímavost je to ovládací panel do místnosti, vyrábí se toho 
>>>> hodně, napřed tam a byly 2 knoflíky a LED, pak kapacitní tlačítka a 
>>>> více LED, pak dotykový displej 2,8" a nyní  7". Jak typické :-) Ale 
>>>> koncoví zákazníci to tak chtějí. Nicméně grafika, kterou pan grafik 
>>>> navrhl, je pěkná a přitom přehledná, pohrál si s tím opravdu hodně. 
>>>> Takže bych mu to nerad hardvarem nějak zplacatěl....
>>>>
>>>> S pozdravem
>>>> ing. Pavel Poucha
>>>> jednatel
>>>> pavel.poucha na papouch.com
>>>> Tel. +420 777 232 485
>>>>
>>>> Papouch s.r.o. - vývoj
>>>> Papouch store s.r.o. - obchod
>>>> Papouch production s.r.o. - výroba
>>>> Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>>>>
>>>> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>>>
>>>>
>>>> pá 28. 6. 2024 v 16:29 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz> 
>>>> napsal:
>>>>
>>>>     No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a pak to resizuje
>>>>     nejakym chytrym algoritmem na 1024 x 600, tak se to zhnusi moc?
>>>>     Tohle resizovani se da delat kde cim - gimpem, photoshopem,
>>>>     imagemagickem apod. Vzdy je na vyber vicero algoritmu.
>>>>
>>>>     Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho displeje, mate presny rozmer
>>>>     stran v mm (jen pixely, bez okraje)?
>>>>
>>>>     On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:
>>>>>     Popíšu to podrobněji:
>>>>>
>>>>>     Grafik nakreslí například čtvercové tlačítko, 80x80 pixelů. Ve
>>>>>     výsledku má ale obdélník. To samozřejmě platí i pro texty,
>>>>>     které jsou protáhlé. Platí to i pro ovládací prvky (šoupáky,
>>>>>     knoflíky), které se pak zploští.
>>>>>
>>>>>     Displej má rozlišení 1024 x 600. Kdyby ten displej měl pixely
>>>>>     se stejnou roztečí, musel by mít 1024 x 771  -  spočítáno
>>>>>     podle rozměrů viditelné plochy. Jenže na výšku má místo 771
>>>>>     pixelů jen 600. Což je chyba přes 20% a to už je hodně
>>>>>     viditelné. Prostě displej je ve svislém rozměru protažený.
>>>>>
>>>>>     S pozdravem
>>>>>     ing. Pavel Poucha
>>>>>     jednatel
>>>>>     pavel.poucha na papouch.com
>>>>>     Tel. +420 777 232 485
>>>>>
>>>>>     Papouch s.r.o. - vývoj
>>>>>     Papouch store s.r.o. - obchod
>>>>>     Papouch production s.r.o. - výroba
>>>>>     Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>>>>>
>>>>>     Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>>>>>
>>>>>
>>>>>     pá 28. 6. 2024 v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz
>>>>>     <mrazik na volny.cz> napsal:
>>>>>
>>>>>         Není to spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se
>>>>>         jiná elipsa ?
>>>>>         Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel prožene
>>>>>         (jeho souřadnice
>>>>>         se násobí) nějakou transformační maticí a to dá teprve
>>>>>         výsledný obraz.
>>>>>         Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace, změna
>>>>>         měřítka, zkosení
>>>>>         a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip je v
>>>>>         tom, že je
>>>>>         předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou, výslednou.
>>>>>         Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat na tu
>>>>>         správnou
>>>>>         matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci něco jako
>>>>>         SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak netuším.
>>>>>
>>>>>         Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh. Ono to
>>>>>         tak je i v
>>>>>         realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně kolmo.
>>>>>
>>>>>         Mrazík
>>>>>
>>>>>         On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:
>>>>>         > Zdravím,
>>>>>         >
>>>>>         > mám zajímavý problém. Zákazník si vybral dotykový 7"
>>>>>         displej s
>>>>>         > rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje tomuto
>>>>>         poměru ale
>>>>>         > neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou rozteč.
>>>>>         >
>>>>>         > Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se elipsa. Není
>>>>>         to můj problém,
>>>>>         > přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo nápad?
>>>>>         Například grafický
>>>>>         > editor, kde se to dá nastavit?
>>>>>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240629/828e1686/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list