Re: Wired AND serial port -> Re: chytré servo

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 24 19:21:51 CEST 2024

Mně se to servo z předchozího mailu zalíbilo. Skoro jsem si říkal, že je
to šikovný stavební prvek.
Co jsem se tak koukal, tak se jich dělá víc (od různých firem), a jsou
dost různá. S různým řízením a různými schopnostmi.
Například některá umí rychlostní režim, pak jedou dookola. Ale v
polohovém režimu mají celkovou výchylku max. 200°.

Pokud to komunikuje simplexně, tak je to ideální kandidát na rozšíření
na RS485. A mimochodem některé verze tam tu RS485 mají rovnou.
Komunikovat obousměrně po jednom drátě znamená řízenou komunikaci.
A ten řídicí prvek nejlíp ví, kdy chce vysílat a kdy přijímat. Tak není
třeba dělat nějaké opičky s "automatickým přepínáním", jako na
nejlevnějších čínských USB/RS485 převodnících (a jako je na tom obrázku).
Nevím, jak je to u PIC. Ale u STM32 běžně provozuju režim, kdy je Tx pin
jako OC a je spojený s Rx a pull-up odporem.
Ale protože jsem bázlivý, tak v jenom projektu, kde ta linka šla ven,
jsem tam pro Tx raději použil dodatečný tranzistor a na Rx sériový odpor
a zenerku.

PL