Re: Wired AND serial port -> Re: chytré servo

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Červen 25 09:53:46 CEST 2024

Ahoj,

Ano, dá se jich najít mnoho druhů. Na začátku všeho byl asi Dynamixel a
jejich DXL1 protokol.
https://emanual.robotis.com/docs/en/dxl/protocol1/
A k tomu celkem populární servo AX-12A. Pak začalo vznikat spoustu
padělků a rozšíření. Ta verze, o kterou se opírá feetech je dnes asi
nejpopulárnější. Pravděpodobně se někde v číně povalují zdrojáky, takže
to mastí kde kdo. Dají se koupit různé verze, s magnetickým enkodérem co
mají 4096 kroků na otáčku a možností 360° točení, nebo jen s
potenciometrem a třeba jen 200° otáčením (častěji 270°), velice často
ten potenciometr vykazují ve stejném rozsahu, takže pak píšou, že chodí
od 512 do 3584, nebo od 928 do 4000, aby tam bylo to velké číslo.
nebo se dají najít light verze, se snímačem třeba jen 1024 kroků:
Sleduj rozdíl v tabulce na konci stránky:
https://rpishop.cz/servomotory/4640-waveshare-sc15-167-nm-programovatelne-servo.html
https://rpishop.cz/servomotory/5187-waveshare-30kg-servo-se-seriovou-sbernici.html

Třeba ten feetech umožňuje rovnou přehazovat firmware mezi
modbus/rs485/st. A zrovna právě ty nejlevnější čínské RS485 převodníky
odpovídají tomu, co pro ovládání potřebuješ.

OK, vyzkouším si to na mém procesoru a uvidím.