Re: OT: Navigace v autě a grafice struktury

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Červen 12 20:15:19 CEST 2024

Ten algoritmus není zase tak složitý. Respektive moc se neliší od toho
tradičního. V dobách začátků waze toho dost popisovali a ukazovali i v
navigaci.
Prostě máš cestu ohodnocenou časem průjezdu. Pokud máš reálnej vzorek,
používáš vzorek, pokud nemáš, používáš vzdálenost * rychlost *
bezpečnostní konstanta. Pokud auto projede, nahlásí čas pro průjezd
úsekem. Tím se aktualizují informace. Když projedeš moc pomalu (prostě
jiná bezpečnostní konstanta), označí se kolona.
Waze ještě v minulosti uznávalo takové ty herní režimy. Myslím, že
pacman sloužil k ověření existence a průjezdnosti a bonbóny k změření
času v úseku, který byl potenciálně rychlejší, ale nebyla v něm data.
Pak už je to jen hra s číslama - kolik vzorků potřebuji abych jim věřil,
jak dlouho jim věřím a tak.

A ano, když se domluví třída dětí ve školním autobuse a všichni si pustí
waze, tak udělají bezpečně zácpu. Stejně, jako když se domluví taxikáři
u letiště, tak si dokázali vygenerovat ulici (to se změnilo se zavedením
rolí mapových editorů).

Takže algoritmus musí běžet na centrálním místě, aby dokázal sbírat
vzorky a odesílat hodnocení.

Jo a někdy se dalo na webu zobrazovat minulé jízdy s tím, že jsem si
mohl přesně vykreslit body kde mne waze vzorkovalo a jak rychle jsem se
pohyboval a o kolik to bylo lepší nebo horší než průměr a tak. Ale nevím
jestli to ještě existuje, po nějaké době mi to zevšednělo a přestal jsem
to řešit.