OT recyklacia nizkopotencialoveho odpadneho tepla z auta, was: Alternativní zdroj energie, bylo [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červen 10 16:09:18 CEST 2024

Povedal by som, ze vo vyfukovych plynoch je malo energie, a ze vacsina
odchadza cez chladic (vid jeho meno). Ale mozno by slo skombinovat oboje,
t.j. aktivne chladit aj vyznamnejsiu cast vyfuku (muselo by to byt za
katalyzatorom, alebo teda katalyzator by sa musel zase aktivne ohrievat).

S tepelnou vodivostou vosku sa do urcitej miery da vysporiadat tak, ze sa
pouzije nizsia teplota topenia (povedzme okolo 50 st.C) a potom by sa uz
natavena cast vosku nahanala cerpadlom.

Vidim, ze pripajanie na kurenie si uz vyriesil. Hoci mozno by sa dala
pouzit ta ista sustava ruriek s vhodne vyriesenou sadou ventilov. To, ze v
kureni v dome obieha fridex, by snad nemalo vadit.

Ako vravim, su to vsetko len take detaily.

Kde sa ziada o tie ekodotacie?

wek

PS. Inak doporucujem pocitat ucinnost takeho motora rovnako ako u plynovych
kotlov, t.j. aby to vyslo >100%

PS2. ... a mozno by ten vosk mohol obiehat priamo ako chladivo v motore...