Re: Alternativní zdroj energie, bylo [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Červen 10 15:17:27 CEST 2024


Ten vosk má zásadní problém: Extra špatnou tepelnou vodivost. Takže je 
otázka, jak by to muselo bejt velký, jestli nebudou třeba 70 % trubky či 
jiné teplovodné prvky. Sodík je kov, tam je to přesně naopak. Na druhou 
stranu, zas roztavený kov rád rozpouští různé jiné kovy...

Se sodíkem by teda asi byly vyskládaný nerez trubky prům tak 5-10 cm, 
mezi nima trubičky tak akorát ve volných místech. V trubkách olej pro 
odběr tepla. Zbylým místem bude procházet médium přinášející teplo. Asi 
výfukový plyny?

S voskem nejspíš tak, že budou vyskládaný trubičky, zalitý voskem, pak 
kolmo nějaká Cu licna, pak zas další trubičky... Půlka trubiček na 
vstuní médium, půlka na výstupní.

Pak teda někde dole konektor na výstupní médinum. Nacouvat na správné 
místo, kde je v podlaze garáže konektor a kamera. Vystoupit a stisknout 
tlačítko na spojení. Před nastoupením zas zmáčknout tlačítko. Při 
nástupu bez zmáčknutí nějaký blikání a pípánní, že jako takhle ne:-)

PH

Dne 10.06.2024 v 14:08 Jan Waclawek napsal(a):
> Vhodne namixovany vosk ma skupenske teplo tavenia cca 150kJ/kg a tepelnu
> kapacitu okolo 2kJ/kgK. Ale uznavam, ze to nie je tak sexi ako roztaveny
> sodik.
>
> Takze je to hotovo, uz len staci doriesit tie detaily. Napriklad, ze ako sa
> to teplo bude vycerpavat. Uz sa tesim na to ako si kazdy vecer budem
> pripajat auto na kurenie.
>
> wek
>
>
>
> ----- Original Message ---------------
>
>> Nachytat by ąlo třeba do tavení sodíku, pokud by nevadilo ľe skladovací
>> teplota překročí 98 °C.
>>
>> Sodík je drahej, ale dá se kupodivu celkem levně vyrobit, je to docela
>> efektní termochemický pokus:-) I kdyľ je zajímavá otázka, jaké
>> komplikace by se objevily při výrobě třeba několika kg najednou:-)
>>
>> skupenské teplo tání 114 kJ/kg
>> kapacita 1,23 kJ/kg.K
>> takľe dejme tomu tak 160 kJ/kg pro 60-100 °C
>> to je 22 kg/kWh
>> Nevím jak velké jsou běľně kufry v autech, jestli by se tam třeba 10 kWh
>> veąlo a jeątě zbylo místo, za předpokladu vhodného vytvarování zásobníku.
>>
>> Ale bouračka s pádem do rybníka by asi vedla k zajímavým efektům:-)
>>
>> PH
>>
>> Dne 10.06.2024 v 8:27 ajtservis napsal(a):
>>> pokud by byla dost velka akumulacni nadrz na vodu(2-5m3 ?), + ty
>>> baterky pro FVE a porad pres den neco FVE vyrobi, tak ta kombibace by
>>> byla dost funkcni. a bandasku LPG u domu. koupite 1x rocne a pak at se
>>> s elektikou v siti deje co libo :-)
>>> kdysi jsem pocital, ze teplo co vyfrca auto pri dennim dojizdeni do
>>> prace 140km by na vytapeni bohate stacilo. ale jak ho nachytat, ze jo ?
>>> t.
>>>
>>> Dne 10.06.2024 v 8:15 Jaroslav Buchta napsal(a):
>>>> U tech spalovacich motoru by byl problem servis a zivonost, kdyz se
>>>> podivate na motohodiny, tak byste furt menil olej, filtry a obrok
>>>> delal generalku...
>>>> A pri 500W vykonu bych tipoval rpodukovane teplo spis na 2-3kW,
>>>> ucinnost byva tak 27%, u malych motoru pravda asi min. Nakonec se
>>>> bavime o motorku odpovidajicimu mensimu krovinorezu a i ten ma vykon
>>>> pres 1kW tusim.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list