Re: Alternativní zdroj energie, bylo [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Pondělí Červen 10 08:15:57 CEST 2024
U tech spalovacich motoru by byl problem servis a zivonost, kdyz se
podivate na motohodiny, tak byste furt menil olej, filtry a obrok delal
generalku...
A pri 500W vykonu bych tipoval rpodukovane teplo spis na 2-3kW, ucinnost
byva tak 27%, u malych motoru pravda asi min. Nakonec se bavime o
motorku odpovidajicimu mensimu krovinorezu a i ten ma vykon pres 1kW tusim.
Dne 10.06.2024 v 7:39 Martin Záruba napsal(a):
>
> Dík. Jsou to ale všechno zdroje o velkém výkonu a za dost dlouhé
> peníze. Určitě ne jako náhradní zdroj.
>
> Ale psal jste o touze odstřihnout se od sítě zcela. Pokud topíte
> tepelným čerpadlem jako já, je to asi nereálné. Nezkoušel jsem to
> počítat, ale myslím, že pokud byste dokázal pochytat všechnu energii,
> která v zimě dopadne na dům, nestačí to pro vytápění. A pokud ji
> přeměníte na proud a poháníte s ní tepelné čerpadlo, vyjde to podobně
> nebo ještě hůř.
>
> Jen takové myšlenkové cvičení: Normální čtyřtaktní benzínový motor,
> upravený na plyn. To není problém a mnoho firem to dělá. Místo
> klasického chladiče půjde voda do topení. Pro motor je optimálních 80
> stC, takže bez problémů i pro malé radiátory. Současně motor pomocí
> (jeho) alternátoru nabíjí baterky od FVE. Pokud bude dávat 500W, což
> myslím dokáže, je to za den 12kWh což pro provoz domu stačí.
> Předpokládám, že do chlazení by za těchto podmínek šlo cca 5 - 10 kW.
> Opět pro topení bez problému. Takže hlavní problém je. Kde sehnat tak
> malý motor.
>
> Martin Záruba
> Dne 7.6.2024 v 16:56 Petr Labaj napsal(a):
>> Tak plynové elektrárny se neprodávají na e-shopech.
>> A já linky na články o konkrétních elektrárnách neschovávám.
>> Průběžně sleduju několik webů o energetice, kde občas vyjde článek o
>> nějaké nové elektrárně.
>> Pokud tam jsou uvedeny investiční náklady, tak to na mě skoro vždy
>> působí dojmem, že investičně to není tak vysoko.
>>
>> Pamatuju si mimo jiné na 2 články, které mě zaujaly (ale linky nemám).
>> Jeden psal o firmě Rolls-Royce, která použila svůj proudový motor
>> (myslím, že nějakou verzi motoru Trent) a napojila na něho generátor.
>> Vznikla tak plynová elektrárna.
>> A pak o nějaké firmě, která budovala velké komerční bateriové
>> úložiště. A doplnila ho malou plynovkou.
>> To mi přišlo jako hodně dobrá kombinace. Na rychlé reakce a
>> vyvažování baterky, na dlouhodobější dodávky zapnou turbínu, kde je
>> čas na start, protože mezitím to kryjí baterky.
>>
>> Plynovky na bázi klasických spalovacích motorů (nikoli turbín)
>> tradičně už mnoho let dělá firma Tedom.
>> Četl jsem, že je dodávají i do bioplynových stanic.
>>
>> PL
>>
>> ******************
>>
>> Dne 7.6.2024 v 7:20 Martin Záruba napsal(a):
>>>
>>> Můžete napsat odkaz na plynovku, kterou považujete za levnou? Nějak
>>> neumím hledat.
>>>
>>> Martin Záruba
>>> Dne 6.6.2024 v 20:16 Petr Labaj napsal(a):
>>>> To je oblíbený argument "přestane svítit". Většinou se to píše
>>>> ještě expresivněji "přijde mrak".
>>>>
>>>> Ale dnes instalované soláry (aspoň u nás, na Slovensku je to jinak)
>>>> mají prakticky všechny baterky.
>>>> Takže v průběhu slunečné části roku (8-9 měsíců) mají spotřebu
>>>> prakticky nulovou.
>>>> A pokud není nulová, tak je predikovatelná stejně jako u nesolárníků.
>>>>
>>>> Mou touhou a cílem je odstřihnout se od DS úplně.
>>>> I za cenu, že ověsím barák panely ze všech stran, včetně kolmých
>>>> stěn domu (dobré pro zimní provoz).
>>>> Nejde o peníze, že bych tím chtěl ušetřit za přípojku.
>>>> Jde o hobby a o to dokázat si, že to dokážu.
>>>> V nejhorším i za cenu, že si koupím nějakou malou centrálu pro
>>>> nejhorší případy.
>>>> Centrála s FVE a jejími baterkami je o něčem jiném než centrála bez
>>>> baterek, která musí vrčet pořád.
>>>>
>>>> Pro to vykrývání dočasné spotřeby se pěkně hodí moderní malé plynovky.
>>>> Jsou celkem levné, ale mají drahý provoz (plyn). Což v tomto
>>>> případě nevadí, protože pojedou jen občas, a fixní náklady nejsou
>>>> vysoké.
>>>> Pokud pojedou v zimě v nějakém kontinuálním provozu, tak pak
>>>> případně můžou jet v kogeneračním režimu.
>>>> Oni to ti Němci neměli zas tak blbě vymyšlené.
>>>> Dneska se dělají i v automatickém provedení, kde lidské obsluhy je
>>>> minimum.
>>>> Plyn tam dojde trubkou, zplodiny odejdou komínem a elektrika po
>>>> drátech, takže žádné transportní a skladovací prostory a obsluha.
>>>> Tak se provoz nemusí moc lišit od automatických vodních elektráren,
>>>> které už často taky nemají obsluhu a jsou řízené na dálku někde z
>>>> centrálního dispečinku v Praze nebo kde.
>>>>
>>>> PL
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240610/f0104294/attachment-0001.htm>
Další informace o konferenci Hw-list