Re: Alternativní zdroj energie, bylo [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Miro su as5sgm na gmail.com
Pondělí Červen 10 08:03:57 CEST 2024


take nieco uz na trhu je 
https://www.viessmann.sk/sk/produkty/blokova-kogeneracna-jednotka/vitobloc-200-em-9-20.html

> On 10 Jun 2024, at 07:39, Martin Záruba <swz na volny.cz> wrote:
> 
> Dík. Jsou to ale všechno zdroje o velkém výkonu a za dost dlouhé peníze. Určitě ne jako náhradní zdroj.
> 
> Ale psal jste o touze odstřihnout se od sítě zcela. Pokud topíte tepelným čerpadlem jako já, je to asi nereálné. Nezkoušel jsem to počítat, ale myslím, že pokud byste dokázal pochytat všechnu energii, která v zimě dopadne na dům, nestačí to pro vytápění. A pokud ji přeměníte na proud a poháníte s ní tepelné čerpadlo, vyjde to podobně nebo ještě hůř.
> 
> Jen takové myšlenkové cvičení: Normální čtyřtaktní benzínový motor, upravený na plyn. To není problém a mnoho firem to dělá. Místo klasického chladiče půjde voda do topení. Pro motor je optimálních 80 stC, takže bez problémů i pro malé radiátory. Současně motor pomocí (jeho) alternátoru nabíjí baterky od FVE. Pokud bude dávat 500W, což myslím dokáže, je to za den 12kWh což pro provoz domu stačí. Předpokládám, že do chlazení by za těchto podmínek šlo cca 5 - 10 kW. Opět pro topení bez problému. Takže hlavní problém je. Kde sehnat tak malý motor.
> 
> Martin Záruba
> Dne 7.6.2024 v 16:56 Petr Labaj napsal(a):
>> Tak plynové elektrárny se neprodávají na e-shopech.
>> A já linky na články o konkrétních elektrárnách neschovávám.
>> Průběžně sleduju několik webů o energetice, kde občas vyjde článek o nějaké nové elektrárně.
>> Pokud tam jsou uvedeny investiční náklady, tak to na mě skoro vždy působí dojmem, že investičně to není tak vysoko.
>> 
>> Pamatuju si mimo jiné na 2 články, které mě zaujaly (ale linky nemám).
>> Jeden psal o firmě Rolls-Royce, která použila svůj proudový motor (myslím, že nějakou verzi motoru Trent) a napojila na něho generátor. Vznikla tak plynová elektrárna.
>> A pak o nějaké firmě, která budovala velké komerční bateriové úložiště. A doplnila ho malou plynovkou.
>> To mi přišlo jako hodně dobrá kombinace. Na rychlé reakce a vyvažování baterky, na dlouhodobější dodávky zapnou turbínu, kde je čas na start, protože mezitím to kryjí baterky.
>> 
>> Plynovky na bázi klasických spalovacích motorů (nikoli turbín) tradičně už mnoho let dělá firma Tedom.
>> Četl jsem, že je dodávají i do bioplynových stanic.
>> 
>> PL
>> 
>> ******************
>> 
>> Dne 7.6.2024 v 7:20 Martin Záruba napsal(a):
>>> Můžete napsat odkaz na plynovku, kterou považujete za levnou? Nějak neumím hledat.
>>> 
>>> Martin Záruba
>>> Dne 6.6.2024 v 20:16 Petr Labaj napsal(a):
>>>> To je oblíbený argument "přestane svítit". Většinou se to píše ještě expresivněji "přijde mrak".
>>>> 
>>>> Ale dnes instalované soláry (aspoň u nás, na Slovensku je to jinak) mají prakticky všechny baterky.
>>>> Takže v průběhu slunečné části roku (8-9 měsíců) mají spotřebu prakticky nulovou.
>>>> A pokud není nulová, tak je predikovatelná stejně jako u nesolárníků.
>>>> 
>>>> Mou touhou a cílem je odstřihnout se od DS úplně.
>>>> I za cenu, že ověsím barák panely ze všech stran, včetně kolmých stěn domu (dobré pro zimní provoz).
>>>> Nejde o peníze, že bych tím chtěl ušetřit za přípojku.
>>>> Jde o hobby a o to dokázat si, že to dokážu.
>>>> V nejhorším i za cenu, že si koupím nějakou malou centrálu pro nejhorší případy.
>>>> Centrála s FVE a jejími baterkami je o něčem jiném než centrála bez baterek, která musí vrčet pořád.
>>>> 
>>>> Pro to vykrývání dočasné spotřeby se pěkně hodí moderní malé plynovky.
>>>> Jsou celkem levné, ale mají drahý provoz (plyn). Což v tomto případě nevadí, protože pojedou jen občas, a fixní náklady nejsou vysoké.
>>>> Pokud pojedou v zimě v nějakém kontinuálním provozu, tak pak případně můžou jet v kogeneračním režimu.
>>>> Oni to ti Němci neměli zas tak blbě vymyšlené.
>>>> Dneska se dělají i v automatickém provedení, kde lidské obsluhy je minimum.
>>>> Plyn tam dojde trubkou, zplodiny odejdou komínem a elektrika po drátech, takže žádné transportní a skladovací prostory a obsluha.
>>>> Tak se provoz nemusí moc lišit od automatických vodních elektráren, které už často taky nemají obsluhu a jsou řízené na dálku někde z centrálního dispečinku v Praze nebo kde.
>>>> 
>>>> PL
>> 
>> 
>> 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.hw.cz/>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240610/ad0afc3e/attachment.htm>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: apple-touch-icon-180x180.png
Type: image/png
Size: 3944 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240610/ad0afc3e/attachment.png>


Další informace o konferenci Hw-list