Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

AZe aze na seznam.cz
Sobota Červen 8 23:00:26 CEST 2024

https://www.youtube.com/watch?v=_Qoq_YXLau4&t=110s
Tady sice plácá nesmysly o baterii 12V ale budiž.
https://www.youtube.com/watch?v=C3vKnbFEmQU

První verze eUp měla menší baterii, kolem 18kWh, motor 60kW, udávaný dojezd asi 150km, 9 let starý UP má otestovaný dojezd 140km. Pak byl nějaký facelift, stejný pohon, ale od roku 2019(?) je už verze 61kW/34kWh, a není o moc těžší, baterie je jiná. Auto jezdí nesrovnatelně líp než jakýkoli předchozí benzínová verze a uživatel nějakou “nadváhu” vůbec neregistruje. Zrychlení každého překvapí. Nemám problémy s nějakým hrabáním předních kol, nejezdím jako hovado. Přesto na zelené za sebou nechávám 95% aut. Čím to je? Ano, ono to nejede.... OMG.
Nepamatuji se, že by mne kdy nějaká fábie předjela, a to jezdím 50/90. Při výjezdu z obce, kdy se na mne často nejaký ješitný ropák lepí, což někteří dělají mimořádně rádi, jakmile objeví značku EL, tak za několik vteřin vzniká mezi námi 50-100m a větší mezera. Asi proto, že e-UP nejede
Jsou i tací, kteří ještě v obci a přes plnou čáru předjíždějí...anebo před obcí, kde brzdím rekuperací na 50, pak do ní vjedou 80. Ano, jsou tací.
Auto není na dálnice, 130km/h je jeho technický limit, motor už má kolem 12.000 otáček. Nikdo z ropáků nejezdí tak, že vytáčí motor na 8000 otáček a dělá přitom testy spotřeby.
Běžná spotřeba teď v létě je kolem 10kWh/100. Mám i 8,5.
Neznám lepší auto do města, poloměr otáčení je tuším 5m a vejde se všude.
aze

From: Petr Labaj
Sent: Saturday, June 08, 2024 6:47 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

A je Cíťa  jako Cíťa?
Nedělají/nedělaly se nějaké varianty, lišící se třeba firmware?
Znám člověka, co to má taky, a docela si pochvaluje.

Mám pocit, že tam není řešený thermal-management baterky.
Ale psal mi, že s tím někdy v lednu v těch největších mrazech co tehdy byly, jel někam dál, a že prý dobré.
Parkuje venku, takže na tom mrazu.

PL