Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Sobota Červen 8 22:42:41 CEST 2024


Treba zde ukazují jak vyčíst napětí jednotlivých článku a další info, které
je uživateli skryto (čas cca 42:30).

https://youtu.be/oAulSLkpcmg

Mimo jiné si tam třeba povídají o tom jak do stejného auta dávají různé
typy baterii podle toho co jim přijde na sklad a dokonce fyzicky maji i
různé kapacity. Softwarově to upravi tak, aby se všechny auta tvářila
stejně (i kdyz třeba nabijeci proudy musí přizpůsobit konkretnim článkům
takže dvě stejna auta se můžou nabíjet každé trochu jinak a tudis se i
špatně porovnavaji i kdyz jde o stejny model).

Dne so 8. 6. 2024 21:32 uživatel Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
napsal:

> Na YT kanalu "autocz" zaznělo, že Škodovka už neřeší vytápění akumulátoru
> v zimě.
>
> Dne so 8. 6. 2024 20:09 uživatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>
>> A je Cíťa  jako Cíťa?
>> Nedělají/nedělaly se nějaké varianty, lišící se třeba firmware?
>> Znám člověka, co to má taky, a docela si pochvaluje.
>>
>> Mám pocit, že tam není řešený thermal-management baterky.
>> Ale psal mi, že s tím někdy v lednu v těch největších mrazech co tehdy
>> byly, jel někam dál, a že prý dobré.
>> Parkuje venku, takže na tom mrazu.
>>
>> PL
>>
>> ******************
>>
>> Dne 8.6.2024 v 17:08 Jan Kuba napsal(a):
>>
>> Pravda je že jsem s tím „Cíťou” ( pozn.
>>  je po přezdívka majitelky, rodinné příslušnice která si auto koupila za
>> docela slušné peníze z druhé ruky) najel tak 200 km. A nehledě na to co kdo
>> o tom napsal dostal jsem se k podobným číslům. Ale hlavně vím že bych si to
>> auto určitė nekoupil. Prostě mi to nesedlo, necítil jsem se v tom bezpečně.
>> Je to  malé a už jsem to psal je to těžké, na to jak je to malé. Na
>> předváděčce jsem najel pár km s Eniaq RS, je to samozřejmě za úplně jiné
>> peníze, ale to se mi líbilo moc.   V podstatě hned  jsem věděl, že kdyby
>> došlo na e-auto, tohle ano. Nepotřeboval jsem ani těch 200 km. A už vůbec
>> ne pár tisíc km.
>> A že  něco nejede je samozřejmě subjektivní pocit. Jezdím s ropákem který
>> když mu naložím a potřebuji předjet tak se prostě rozjede i v 80km/h.
>> Jestli jste předtím jezdil s něčím slaboučkým tak chápu že vás to Citigo
>> překvapilo, prostě je to subjektivní.
>> Ten "dement" co psal ten článek si nejspíš ty čísla nevymýšlel....  nebo
>> alespoň nechápu proč by to dělal. Pro mě jsou tyhle testy vozů typu
>> přijdu,vyzkouším, odejdu...cennější než nějaké dlouhodobé testy kde autor
>> románu jak od Zoly píše o tom jak v autě  hledal hever a nenašel. Jestli to
>> píše dement nebo nedement já nepoznám a  je mi tak nějak i jedno. Důležité
>> jsou ty údaje a informace.
>>
>>
>> sobota 8. června 2024 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
>>
>>> Ten článek napsal dement.
>>> Z komentářů:
>>> ...Ještě pár takových článků a začnu server fdrive výrazně nedporučovat
>>> všem elektromobilistům.
>>> ...Nemám el. Citigo, takže reagovat mohu .... nemá ale ví všechno,
>>> takových je nejvíc.
>>> ...možná by bylo dobré si el. Citigo (případně nějaký jiný elektromobil)
>>> pořídit, najezdit pár tis. km a pak se začít vyjadřovat.
>>> Mimochodem ve čtvrtek jsem to, že to nejede, schválně řekl dvěma
>>> majitelům e-UP, a oba si mysleli, že jsem spadl z višně. Pak se to
>>> vysvětlilo...
>>> aze
>>>
>>> *From:* Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>
>>> *Sent:* Thursday, June 06, 2024 12:12 AM
>>> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>>
>>> Není to sci-fi a skoro přesně to odpovídá i testu třeba zde:
>>> https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059
>>> Já jsem s tím párkrát jel a ano je to auto do města v žádném případě ne
>>> na  denní cestování  40+40 km, protože to nejede, je to relativně líné ale
>>> hlavně tėžké, na to jak je to malé. Hlavnė kvūli té hmotnosti  je mi
>>> subjektivně příjemnější jet z Fabií 1.0 MPI 55kw, než s tím Citigem který
>>> má 60kW  el. motor.  Co je platné že to při 20 kmh rychlosi a přidání plynu
>>> na doraz  zahvízdá předníma kolama, když to po cca 80 km/h  zvadne.
>>>
>>> Já si v žádném případě nechci poměřovat pindíky... Vycházel jsem z
>>> reálných a dlouhodobých dat které mám k dispozici, nemám důvod si tam něco
>>> přidávat nebo ubírat.  Prostě jsem porovnal reálně náklady na provoz u dvou
>>> rozdílných vozů při stejném provozu na cestě Klatovy Plzeň a zpět.
>>> Samozřejmě pokud to dokážete živit pouze z FV tak náklady se už srovnávat
>>> nedají. Reálně bychom ale pak mėli započítat i náklady na pořízení vozů
>>> fotovoltaiky případně servisních úkonů atd.
>>>
>>> středa 5. června 2024 AZE <aze na seznam.cz> napsal(a):
>>>
>>>> Škoda Citygo má stejný motor a baterie jako VW e-UP. Spotřeba 17kWh je
>>>> snad scifi. Přikládám 2 fotky z e-UP z minulých dní. To je se zapnutou
>>>> klimatizací. Před pár dny jsem jel 35 km po okreskách 50/do 100 a 35km
>>>> zpátky po dálnici, 120, spotřeba celkem 12,9kWh/100. Je to auto do města,
>>>> rychlost je omezena na 130. Jo, pokud s tím budete jezdit s cihlou na
>>>> pedále nadoraz .... s ropáky se také nejezdí s motorem v 6000.
>>>> Lepší auto do městského a příměstského provozu cca do 100km neznám.
>>>> Všechny ropáky jsme v rodině prodali, my s manželkou, dcera i syn, všichni
>>>> máme EV a už bychom se nikdy k ropě nevrátili. Nechci nikoho dráždit, ale
>>>> nabíjím z FV celoročně ve výsledku zadarmo.
>>>> aze
>>>>
>>>>
>>>> *From:* Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>
>>>> *Sent:* Wednesday, June 05, 2024 9:30 PM
>>>> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>>>
>>>> To je teda bída... nebo spíš zoufalství.
>>>> Mám zkušenost s ropákem - jel jsem před měsícem trasu Klatovy - Plzeň,
>>>> přede mnou kolona, přeprava nadměrného nákladu.
>>>> Průměrná rychlost okolo 30km/h , spotřeba 6l/100 km.
>>>> Když to jedu v noci s průměrnou rychlostí 75km/h tak průměrná spotřeba
>>>> 4,5l/100km...
>>>>
>>>> V rodině je elektrické Citigo z r. 2019. Žere to okolo 17kWh/100km.
>>>> Při ceně  6,6 kč/kWh ( ČEZ, nabíjení výhradně  domov ) je to 112 kč/km -
>>>> 1,12kč/km
>>>> U toho ropáka Octavia IV 2,0TDI je to 4,5l/100km tedy při momentální
>>>> ceně v Plzni 38,2kč/l  je to 171kč/100km.  .
>>>> Rozdíl 0,6kč ve prospěch elektriky na těch 40km cesty to dělá celých
>>>> rozdíl celých  24Kč.
>>>> 24kč rozdílu na 40km při nesrovnatelně větším komfortu u toho ropáka.
>>>> A to neřeším třeba topení v zimě.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Neobsahuje
>>>> žádné viry.www.avast.com
>>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>>>
>>>> st 5. 6. 2024 v 19:09 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>>>>
>>>>> Docela zajímavý graf. Prý přímo od Tesly.
>>>>> Závislost dojezdu na rychlosti.
>>>>> Ten začátek grafu jsem takto netipoval.
>>>>> Bohužel v archaických amerických jednotkách.
>>>>>
>>>>> PL_______________________________________________
>>>>>
>>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240608/470dce34/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list