Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

ajtservis info na ajtservis.cz
Neděle Červen 9 09:33:18 CEST 2024


nejdrive chci ujistit, ze mi nejde o hodnoceni eUPa a zapojeni se do 
"valky" :-)
ale efekt na semaforech nema nic spolecneho s elektomobilitou, to je v 
hlave ostatnich pilotu co na zelenou chrapou. v praze s mojim starym 
ropakem a ted v automatu je to stejne. z "pole position" je za mnou take 
mezera 50m bez niceho a pak me jeste pred dalsim semaforem predjizdej. 
dusledne hraju tuhle hru s tachometrem do 55 - 60kmh. zadne piskani pneu 
atd.
a kdyz jsme ti technici tak par cisel co jsme nasel.
eUP vaha prazdna 1229 - 1248 kg podle EU
kroutak 210-212Nm
starej passat pohotovostni hmotnost 1390(tedy i s clovekem ?)
kroutak 310Nm od cca 1700ot.
tady opravdu neni nutno hledat jestli neco jede, nebo nejede.
je to jen o pilotovi.
tech recenzi a hodne podrobnejch jsem videl x kde je vsechno vcetne 
ztrat  pri nabijeni ze stojanu az po polomer otaceni atd.
a protoze jsem najel v zivote cca +200kkm na lpg je to u me subjektivne 
pri vetsinouve pouzitelne mobilite, ne napasovano na rozvoz pizzi, tedy 
koupim jakekoliv vozidlo bazar - autosalon 50kkc - 5000kkc sednu, 
natankuju a jedu kdyz chci a jak chci poradi a jak daleko chci.
elektrika
lpg
a spalovak.
jen kdyz vzpomenu, kdyz se mi stastnou nahodou podarilo prejit z lpg do 
tdi 1,9/81kw a najednou jsem mel dojezd ne 400-450km(jako u nejlepsiho 
dnesniho eauta) ale 1000km a nemusel jsem resit cerpacku na lpg a jeji 
obsluhu. porad rychlejsi jak dnesni nejlepsi estanice. pri dojizdeni 
denne 140km vas i to tankovani 1.5x tydne na dostupne lpg stanici proste 
obtezuje.
zatim je elektromobilita a FVE TEZCE individualni zalezitost, ani trochu 
se neblizi beznemu pouziti. coz NENI NIC SPATNEHO !
u eauta, kde nemam svoji FVE, ani rozumnou zasuvku(panelak) je to uplne 
mimo :-)
t.






Dne 08.06.2024 v 23:00 AZe napsal(a):
> https://www.youtube.com/watch?v=_Qoq_YXLau4&t=110s 
> <https://www.youtube.com/watch?v=_Qoq_YXLau4&t=110s>
> Tady sice plácá nesmysly o baterii 12V ale budiž.
> https://www.youtube.com/watch?v=C3vKnbFEmQU 
> <https://www.youtube.com/watch?v=C3vKnbFEmQU>
> První verze eUp měla menší baterii, kolem 18kWh, motor 60kW, udávaný 
> dojezd asi 150km, 9 let starý UP má otestovaný dojezd 140km. Pak byl 
> nějaký facelift, stejný pohon, ale od roku 2019(?) je už verze 
> 61kW/34kWh, a není o moc těžší, baterie je jiná. Auto jezdí 
> nesrovnatelně líp než jakýkoli předchozí benzínová verze a uživatel 
> nějakou “nadváhu” vůbec neregistruje. Zrychlení každého překvapí. Nemám 
> problémy s nějakým hrabáním předních kol, nejezdím jako hovado. Přesto 
> na zelené za sebou nechávám 95% aut. Čím to je? Ano, ono to nejede.... OMG.
> Nepamatuji se, že by mne kdy nějaká fábie předjela, a to jezdím 50/90. 
> Při výjezdu z obce, kdy se na mne často nejaký ješitný ropák lepí, což 
> někteří dělají mimořádně rádi, jakmile objeví značku EL, tak za několik 
> vteřin vzniká mezi námi 50-100m a větší mezera. Asi proto, že e-UP 
> nejede Veselý obličej
> Jsou i tací, kteří ještě v obci a přes plnou čáru předjíždějí...anebo 
> před obcí, kde brzdím rekuperací na 50, pak do ní vjedou 80. Ano, jsou tací.
> Auto není na dálnice, 130km/h je jeho technický limit, motor už má kolem 
> 12.000 otáček. Nikdo z ropáků nejezdí tak, že vytáčí motor na 8000 
> otáček a dělá přitom testy spotřeby.
> Běžná spotřeba teď v létě je kolem 10kWh/100. Mám i 8,5.
> Neznám lepší auto do města, poloměr otáčení je tuším 5m a vejde se všude.
> aze
> *From:* Petr Labaj <mailto:labaj na volny.cz>
> *Sent:* Saturday, June 08, 2024 6:47 PM
> *To:* hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
> A je Cíťa  jako Cíťa?
> Nedělají/nedělaly se nějaké varianty, lišící se třeba firmware?
> Znám člověka, co to má taky, a docela si pochvaluje.
> 
> Mám pocit, že tam není řešený thermal-management baterky.
> Ale psal mi, že s tím někdy v lednu v těch největších mrazech co tehdy 
> byly, jel někam dál, a že prý dobré.
> Parkuje venku, takže na tom mrazu.
> 
> PL
> 
> ******************
> 
> Dne 8.6.2024 v 17:08 Jan Kuba napsal(a):
>> Pravda je že jsem s tím „Cíťou” ( pozn.
>> je po přezdívka majitelky, rodinné příslušnice která si auto koupila 
>> za docela slušné peníze z druhé ruky) najel tak 200 km. A nehledě na 
>> to co kdo o tom napsal dostal jsem se k podobným číslům. Ale hlavně 
>> vím že bych si to auto určitė nekoupil. Prostě mi to nesedlo, necítil 
>> jsem se v tom bezpečně. Je to  malé a už jsem to psal je to těžké, na 
>> to jak je to malé. Na předváděčce jsem najel pár km s Eniaq RS, je to 
>> samozřejmě za úplně jiné peníze, ale to se mi líbilo moc.   V podstatě 
>> hned  jsem věděl, že kdyby došlo na e-auto, tohle ano. Nepotřeboval 
>> jsem ani těch 200 km. A už vůbec ne pár tisíc km.
>> A že  něco nejede je samozřejmě subjektivní pocit. Jezdím s ropákem 
>> který když mu naložím a potřebuji předjet tak se prostě rozjede i v 
>> 80km/h.
>> Jestli jste předtím jezdil s něčím slaboučkým tak chápu že vás to 
>> Citigo překvapilo, prostě je to subjektivní.
>> Ten "dement" co psal ten článek si nejspíš ty čísla nevymýšlel.... 
>> nebo alespoň nechápu proč by to dělal. Pro mě jsou tyhle testy vozů 
>> typu přijdu,vyzkouším, odejdu...cennější než nějaké dlouhodobé testy 
>> kde autor románu jak od Zoly píše o tom jak v autě  hledal hever a 
>> nenašel. Jestli to píše dement nebo nedement já nepoznám a  je mi tak 
>> nějak i jedno. Důležité jsou ty údaje a informace.
>>
>>
>> sobota 8. června 2024 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
>>
>>     Ten článek napsal dement.
>>     Z komentářů:
>>     ...Ještě pár takových článků a začnu server fdrive výrazně
>>     nedporučovat všem elektromobilistům.
>>     ...Nemám el. Citigo, takže reagovat mohu .... nemá ale ví všechno,
>>     takových je nejvíc.
>>     ...možná by bylo dobré si el. Citigo (případně nějaký jiný
>>     elektromobil) pořídit, najezdit pár tis. km a pak se začít
>>     vyjadřovat.
>>     Mimochodem ve čtvrtek jsem to, že to nejede, schválně řekl dvěma
>>     majitelům e-UP, a oba si mysleli, že jsem spadl z višně. Pak se to
>>     vysvětlilo...
>>     aze
>>     *From:* Jan Kuba <mailto:honza.kuba na gmail.com>
>>     *Sent:* Thursday, June 06, 2024 12:12 AM
>>     *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>>     *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>     Není to sci-fi a skoro přesně to odpovídá i testu třeba zde:
>>     https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059
>>     <https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059>
>>
>>     Já jsem s tím párkrát jel a ano je to auto do města v žádném
>>     případě ne na  denní cestování  40+40 km, protože to nejede, je to
>>     relativně líné ale hlavně tėžké, na to jak je to malé. Hlavnė
>>     kvūli té hmotnosti je mi  subjektivně příjemnější jet z Fabií 1.0
>>     MPI 55kw, než s tím Citigem který má 60kW  el. motor.  Co je
>>     platné že to při 20 kmh rychlosi a přidání plynu na doraz 
>>     zahvízdá předníma kolama, když to po cca 80 km/h  zvadne.
>>     Já si v žádném případě nechci poměřovat pindíky... Vycházel jsem z
>>     reálných a dlouhodobých dat které mám k dispozici, nemám důvod si
>>     tam něco přidávat nebo ubírat.  Prostě jsem porovnal reálně
>>     náklady na provoz u dvou rozdílných vozů při stejném provozu na
>>     cestě Klatovy Plzeň a zpět. Samozřejmě pokud to dokážete živit
>>     pouze z FV tak náklady se už srovnávat nedají. Reálně bychom ale
>>     pak mėli započítat i náklady na pořízení vozů fotovoltaiky
>>     případně servisních úkonů atd.
>>
>>     středa 5. června 2024 AZE <aze na seznam.cz> napsal(a):
>>
>>         Škoda Citygo má stejný motor a baterie jako VW e-UP. Spotřeba
>>         17kWh je snad scifi. Přikládám 2 fotky z e-UP z minulých dní.
>>         To je se zapnutou klimatizací. Před pár dny jsem jel 35 km po
>>         okreskách 50/do 100 a 35km zpátky po dálnici, 120, spotřeba
>>         celkem 12,9kWh/100. Je to auto do města, rychlost je omezena
>>         na 130. Jo, pokud s tím budete jezdit s cihlou na pedále
>>         nadoraz .... s ropáky se také nejezdí s motorem v 6000.
>>         Lepší auto do městského a příměstského provozu cca do 100km
>>         neznám. Všechny ropáky jsme v rodině prodali, my s manželkou,
>>         dcera i syn, všichni máme EV a už bychom se nikdy k ropě
>>         nevrátili. Nechci nikoho dráždit, ale nabíjím z FV celoročně
>>         ve výsledku zadarmo.
>>         aze
>>         *From:* Jan Kuba <mailto:honza.kuba na gmail.com>
>>         *Sent:* Wednesday, June 05, 2024 9:30 PM
>>         *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>>         *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na
>>         rychlosti
>>         To je teda bída... nebo spíš zoufalství.
>>         Mám zkušenost s ropákem - jel jsem před měsícem trasu Klatovy
>>         - Plzeň, přede mnou kolona, přeprava nadměrného nákladu.
>>         Průměrná rychlost okolo 30km/h , spotřeba 6l/100 km.
>>         Když to jedu v noci s průměrnou rychlostí 75km/h tak průměrná
>>         spotřeba 4,5l/100km...
>>         V rodině je elektrické Citigo z r. 2019. Žere to okolo
>>         17kWh/100km.  Při ceně  6,6 kč/kWh ( ČEZ, nabíjení výhradně 
>>         domov ) je to 112 kč/km - 1,12kč/km
>>         U toho ropáka Octavia IV 2,0TDI je to 4,5l/100km tedy při
>>         momentální ceně v Plzni 38,2kč/l  je to 171kč/100km.  .
>>         Rozdíl 0,6kč ve prospěch elektriky na těch 40km cesty to dělá
>>         celých rozdíl celých  24Kč.
>>         24kč rozdílu na 40km při nesrovnatelně větším komfortu u toho
>>         ropáka.  A to neřeším třeba topení v zimě.
>>
>>         <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>         	Neobsahuje žádné viry.www.avast.com
>>         <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>
>>         st 5. 6. 2024 v 19:09 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz>
>>         napsal:
>>
>>             Docela zajímavý graf. Prý přímo od Tesly.
>>             Závislost dojezdu na rychlosti.
>>             Ten začátek grafu jsem takto netipoval.
>>             Bohužel v archaických amerických jednotkách.
>>
>>             PL_______________________________________________
> 
> ------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list