Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
ajtservis
info na ajtservis.cz
Neděle Červen 9 09:33:18 CEST 2024
nejdrive chci ujistit, ze mi nejde o hodnoceni eUPa a zapojeni se do
"valky" :-)
ale efekt na semaforech nema nic spolecneho s elektomobilitou, to je v
hlave ostatnich pilotu co na zelenou chrapou. v praze s mojim starym
ropakem a ted v automatu je to stejne. z "pole position" je za mnou take
mezera 50m bez niceho a pak me jeste pred dalsim semaforem predjizdej.
dusledne hraju tuhle hru s tachometrem do 55 - 60kmh. zadne piskani pneu
atd.
a kdyz jsme ti technici tak par cisel co jsme nasel.
eUP vaha prazdna 1229 - 1248 kg podle EU
kroutak 210-212Nm
starej passat pohotovostni hmotnost 1390(tedy i s clovekem ?)
kroutak 310Nm od cca 1700ot.
tady opravdu neni nutno hledat jestli neco jede, nebo nejede.
je to jen o pilotovi.
tech recenzi a hodne podrobnejch jsem videl x kde je vsechno vcetne
ztrat pri nabijeni ze stojanu az po polomer otaceni atd.
a protoze jsem najel v zivote cca +200kkm na lpg je to u me subjektivne
pri vetsinouve pouzitelne mobilite, ne napasovano na rozvoz pizzi, tedy
koupim jakekoliv vozidlo bazar - autosalon 50kkc - 5000kkc sednu,
natankuju a jedu kdyz chci a jak chci poradi a jak daleko chci.
elektrika
lpg
a spalovak.
jen kdyz vzpomenu, kdyz se mi stastnou nahodou podarilo prejit z lpg do
tdi 1,9/81kw a najednou jsem mel dojezd ne 400-450km(jako u nejlepsiho
dnesniho eauta) ale 1000km a nemusel jsem resit cerpacku na lpg a jeji
obsluhu. porad rychlejsi jak dnesni nejlepsi estanice. pri dojizdeni
denne 140km vas i to tankovani 1.5x tydne na dostupne lpg stanici proste
obtezuje.
zatim je elektromobilita a FVE TEZCE individualni zalezitost, ani trochu
se neblizi beznemu pouziti. coz NENI NIC SPATNEHO !
u eauta, kde nemam svoji FVE, ani rozumnou zasuvku(panelak) je to uplne
mimo :-)
t.
Dne 08.06.2024 v 23:00 AZe napsal(a):
> https://www.youtube.com/watch?v=_Qoq_YXLau4&t=110s
> <https://www.youtube.com/watch?v=_Qoq_YXLau4&t=110s>
> Tady sice plácá nesmysly o baterii 12V ale budiž.
> https://www.youtube.com/watch?v=C3vKnbFEmQU
> <https://www.youtube.com/watch?v=C3vKnbFEmQU>
> První verze eUp měla menší baterii, kolem 18kWh, motor 60kW, udávaný
> dojezd asi 150km, 9 let starý UP má otestovaný dojezd 140km. Pak byl
> nějaký facelift, stejný pohon, ale od roku 2019(?) je už verze
> 61kW/34kWh, a není o moc těžší, baterie je jiná. Auto jezdí
> nesrovnatelně líp než jakýkoli předchozí benzínová verze a uživatel
> nějakou “nadváhu” vůbec neregistruje. Zrychlení každého překvapí. Nemám
> problémy s nějakým hrabáním předních kol, nejezdím jako hovado. Přesto
> na zelené za sebou nechávám 95% aut. Čím to je? Ano, ono to nejede.... OMG.
> Nepamatuji se, že by mne kdy nějaká fábie předjela, a to jezdím 50/90.
> Při výjezdu z obce, kdy se na mne často nejaký ješitný ropák lepí, což
> někteří dělají mimořádně rádi, jakmile objeví značku EL, tak za několik
> vteřin vzniká mezi námi 50-100m a větší mezera. Asi proto, že e-UP
> nejede Veselý obličej
> Jsou i tací, kteří ještě v obci a přes plnou čáru předjíždějí...anebo
> před obcí, kde brzdím rekuperací na 50, pak do ní vjedou 80. Ano, jsou tací.
> Auto není na dálnice, 130km/h je jeho technický limit, motor už má kolem
> 12.000 otáček. Nikdo z ropáků nejezdí tak, že vytáčí motor na 8000
> otáček a dělá přitom testy spotřeby.
> Běžná spotřeba teď v létě je kolem 10kWh/100. Mám i 8,5.
> Neznám lepší auto do města, poloměr otáčení je tuším 5m a vejde se všude.
> aze
> *From:* Petr Labaj <mailto:labaj na volny.cz>
> *Sent:* Saturday, June 08, 2024 6:47 PM
> *To:* hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
> A je Cíťa jako Cíťa?
> Nedělají/nedělaly se nějaké varianty, lišící se třeba firmware?
> Znám člověka, co to má taky, a docela si pochvaluje.
>
> Mám pocit, že tam není řešený thermal-management baterky.
> Ale psal mi, že s tím někdy v lednu v těch největších mrazech co tehdy
> byly, jel někam dál, a že prý dobré.
> Parkuje venku, takže na tom mrazu.
>
> PL
>
> ******************
>
> Dne 8.6.2024 v 17:08 Jan Kuba napsal(a):
>> Pravda je že jsem s tím „Cíťou” ( pozn.
>> je po přezdívka majitelky, rodinné příslušnice která si auto koupila
>> za docela slušné peníze z druhé ruky) najel tak 200 km. A nehledě na
>> to co kdo o tom napsal dostal jsem se k podobným číslům. Ale hlavně
>> vím že bych si to auto určitė nekoupil. Prostě mi to nesedlo, necítil
>> jsem se v tom bezpečně. Je to malé a už jsem to psal je to těžké, na
>> to jak je to malé. Na předváděčce jsem najel pár km s Eniaq RS, je to
>> samozřejmě za úplně jiné peníze, ale to se mi líbilo moc. V podstatě
>> hned jsem věděl, že kdyby došlo na e-auto, tohle ano. Nepotřeboval
>> jsem ani těch 200 km. A už vůbec ne pár tisíc km.
>> A že něco nejede je samozřejmě subjektivní pocit. Jezdím s ropákem
>> který když mu naložím a potřebuji předjet tak se prostě rozjede i v
>> 80km/h.
>> Jestli jste předtím jezdil s něčím slaboučkým tak chápu že vás to
>> Citigo překvapilo, prostě je to subjektivní.
>> Ten "dement" co psal ten článek si nejspíš ty čísla nevymýšlel....
>> nebo alespoň nechápu proč by to dělal. Pro mě jsou tyhle testy vozů
>> typu přijdu,vyzkouším, odejdu...cennější než nějaké dlouhodobé testy
>> kde autor románu jak od Zoly píše o tom jak v autě hledal hever a
>> nenašel. Jestli to píše dement nebo nedement já nepoznám a je mi tak
>> nějak i jedno. Důležité jsou ty údaje a informace.
>>
>>
>> sobota 8. června 2024 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
>>
>> Ten článek napsal dement.
>> Z komentářů:
>> ...Ještě pár takových článků a začnu server fdrive výrazně
>> nedporučovat všem elektromobilistům.
>> ...Nemám el. Citigo, takže reagovat mohu .... nemá ale ví všechno,
>> takových je nejvíc.
>> ...možná by bylo dobré si el. Citigo (případně nějaký jiný
>> elektromobil) pořídit, najezdit pár tis. km a pak se začít
>> vyjadřovat.
>> Mimochodem ve čtvrtek jsem to, že to nejede, schválně řekl dvěma
>> majitelům e-UP, a oba si mysleli, že jsem spadl z višně. Pak se to
>> vysvětlilo...
>> aze
>> *From:* Jan Kuba <mailto:honza.kuba na gmail.com>
>> *Sent:* Thursday, June 06, 2024 12:12 AM
>> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>> Není to sci-fi a skoro přesně to odpovídá i testu třeba zde:
>> https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059
>> <https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059>
>>
>> Já jsem s tím párkrát jel a ano je to auto do města v žádném
>> případě ne na denní cestování 40+40 km, protože to nejede, je to
>> relativně líné ale hlavně tėžké, na to jak je to malé. Hlavnė
>> kvūli té hmotnosti je mi subjektivně příjemnější jet z Fabií 1.0
>> MPI 55kw, než s tím Citigem který má 60kW el. motor. Co je
>> platné že to při 20 kmh rychlosi a přidání plynu na doraz
>> zahvízdá předníma kolama, když to po cca 80 km/h zvadne.
>> Já si v žádném případě nechci poměřovat pindíky... Vycházel jsem z
>> reálných a dlouhodobých dat které mám k dispozici, nemám důvod si
>> tam něco přidávat nebo ubírat. Prostě jsem porovnal reálně
>> náklady na provoz u dvou rozdílných vozů při stejném provozu na
>> cestě Klatovy Plzeň a zpět. Samozřejmě pokud to dokážete živit
>> pouze z FV tak náklady se už srovnávat nedají. Reálně bychom ale
>> pak mėli započítat i náklady na pořízení vozů fotovoltaiky
>> případně servisních úkonů atd.
>>
>> středa 5. června 2024 AZE <aze na seznam.cz> napsal(a):
>>
>> Škoda Citygo má stejný motor a baterie jako VW e-UP. Spotřeba
>> 17kWh je snad scifi. Přikládám 2 fotky z e-UP z minulých dní.
>> To je se zapnutou klimatizací. Před pár dny jsem jel 35 km po
>> okreskách 50/do 100 a 35km zpátky po dálnici, 120, spotřeba
>> celkem 12,9kWh/100. Je to auto do města, rychlost je omezena
>> na 130. Jo, pokud s tím budete jezdit s cihlou na pedále
>> nadoraz .... s ropáky se také nejezdí s motorem v 6000.
>> Lepší auto do městského a příměstského provozu cca do 100km
>> neznám. Všechny ropáky jsme v rodině prodali, my s manželkou,
>> dcera i syn, všichni máme EV a už bychom se nikdy k ropě
>> nevrátili. Nechci nikoho dráždit, ale nabíjím z FV celoročně
>> ve výsledku zadarmo.
>> aze
>> *From:* Jan Kuba <mailto:honza.kuba na gmail.com>
>> *Sent:* Wednesday, June 05, 2024 9:30 PM
>> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na
>> rychlosti
>> To je teda bída... nebo spíš zoufalství.
>> Mám zkušenost s ropákem - jel jsem před měsícem trasu Klatovy
>> - Plzeň, přede mnou kolona, přeprava nadměrného nákladu.
>> Průměrná rychlost okolo 30km/h , spotřeba 6l/100 km.
>> Když to jedu v noci s průměrnou rychlostí 75km/h tak průměrná
>> spotřeba 4,5l/100km...
>> V rodině je elektrické Citigo z r. 2019. Žere to okolo
>> 17kWh/100km. Při ceně 6,6 kč/kWh ( ČEZ, nabíjení výhradně
>> domov ) je to 112 kč/km - 1,12kč/km
>> U toho ropáka Octavia IV 2,0TDI je to 4,5l/100km tedy při
>> momentální ceně v Plzni 38,2kč/l je to 171kč/100km. .
>> Rozdíl 0,6kč ve prospěch elektriky na těch 40km cesty to dělá
>> celých rozdíl celých 24Kč.
>> 24kč rozdílu na 40km při nesrovnatelně větším komfortu u toho
>> ropáka. A to neřeším třeba topení v zimě.
>>
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>> Neobsahuje žádné viry.www.avast.com
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>
>> st 5. 6. 2024 v 19:09 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz>
>> napsal:
>>
>> Docela zajímavý graf. Prý přímo od Tesly.
>> Závislost dojezdu na rychlosti.
>> Ten začátek grafu jsem takto netipoval.
>> Bohužel v archaických amerických jednotkách.
>>
>> PL_______________________________________________
>
> ------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list