Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
Jan Kuba
honza.kuba na gmail.com
Sobota Červen 8 20:46:56 CEST 2024
No majitelka je z Cíťy nadšená. Ale o ženských je známo, že čím menší auto
tím lépe. Moje žena vysloveně nerada řídí Octavii, je to na ní moc velké.
No a stejně tak je Cíťa naopak na mě zase moc malý.
Prostě to auto není pro mě. A nechtěl bych ani, aby mi v tom jezdila dcera,
syn meziměsto. Obecně když auto nemá výkon, není to ani bezpečné při
předjíždění atd... Ale jinak ano, pro někoho to může být ok. Okolo komína
, nákupní taška ( i když mám pocit , že do kufru se asi nevejda ani bedna
piva :-) ) po městě rozvážet pizzu je to super... Tam zaniká v podstatě
výhoda většiho a silnějšího auta už jen třeba i kvůli parkování.
Takže jo, jezdí to , krásně tiše, holkam se to líbí jak je to kompaktní,
zahrabe to i kolama, ale pro mě to není.
Zkrátka malé , slabé, těžké...Ale to nemusí být pro někoho nevýhoda.
Nakonec dával jsem link na recenzi na webu..
sobota 8. června 2024 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
> A je Cíťa jako Cíťa?
> Nedělají/nedělaly se nějaké varianty, lišící se třeba firmware?
> Znám člověka, co to má taky, a docela si pochvaluje.
>
> Mám pocit, že tam není řešený thermal-management baterky.
> Ale psal mi, že s tím někdy v lednu v těch největších mrazech co tehdy
> byly, jel někam dál, a že prý dobré.
> Parkuje venku, takže na tom mrazu.
>
> PL
>
> ******************
>
> Dne 8.6.2024 v 17:08 Jan Kuba napsal(a):
>
> Pravda je že jsem s tím „Cíťou” ( pozn.
> je po přezdívka majitelky, rodinné příslušnice která si auto koupila za
> docela slušné peníze z druhé ruky) najel tak 200 km. A nehledě na to co kdo
> o tom napsal dostal jsem se k podobným číslům. Ale hlavně vím že bych si to
> auto určitė nekoupil. Prostě mi to nesedlo, necítil jsem se v tom bezpečně.
> Je to malé a už jsem to psal je to těžké, na to jak je to malé. Na
> předváděčce jsem najel pár km s Eniaq RS, je to samozřejmě za úplně jiné
> peníze, ale to se mi líbilo moc. V podstatě hned jsem věděl, že kdyby
> došlo na e-auto, tohle ano. Nepotřeboval jsem ani těch 200 km. A už vůbec
> ne pár tisíc km.
> A že něco nejede je samozřejmě subjektivní pocit. Jezdím s ropákem který
> když mu naložím a potřebuji předjet tak se prostě rozjede i v 80km/h.
> Jestli jste předtím jezdil s něčím slaboučkým tak chápu že vás to Citigo
> překvapilo, prostě je to subjektivní.
> Ten "dement" co psal ten článek si nejspíš ty čísla nevymýšlel.... nebo
> alespoň nechápu proč by to dělal. Pro mě jsou tyhle testy vozů typu
> přijdu,vyzkouším, odejdu...cennější než nějaké dlouhodobé testy kde autor
> románu jak od Zoly píše o tom jak v autě hledal hever a nenašel. Jestli to
> píše dement nebo nedement já nepoznám a je mi tak nějak i jedno. Důležité
> jsou ty údaje a informace.
>
>
> sobota 8. června 2024 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
>
>> Ten článek napsal dement.
>> Z komentářů:
>> ...Ještě pár takových článků a začnu server fdrive výrazně nedporučovat
>> všem elektromobilistům.
>> ...Nemám el. Citigo, takže reagovat mohu .... nemá ale ví všechno,
>> takových je nejvíc.
>> ...možná by bylo dobré si el. Citigo (případně nějaký jiný elektromobil)
>> pořídit, najezdit pár tis. km a pak se začít vyjadřovat.
>> Mimochodem ve čtvrtek jsem to, že to nejede, schválně řekl dvěma
>> majitelům e-UP, a oba si mysleli, že jsem spadl z višně. Pak se to
>> vysvětlilo...
>> aze
>>
>> *From:* Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>
>> *Sent:* Thursday, June 06, 2024 12:12 AM
>> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>
>> Není to sci-fi a skoro přesně to odpovídá i testu třeba zde:
>> https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-
>> iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059
>> Já jsem s tím párkrát jel a ano je to auto do města v žádném případě ne
>> na denní cestování 40+40 km, protože to nejede, je to relativně líné ale
>> hlavně tėžké, na to jak je to malé. Hlavnė kvūli té hmotnosti je mi
>> subjektivně příjemnější jet z Fabií 1.0 MPI 55kw, než s tím Citigem který
>> má 60kW el. motor. Co je platné že to při 20 kmh rychlosi a přidání plynu
>> na doraz zahvízdá předníma kolama, když to po cca 80 km/h zvadne.
>>
>> Já si v žádném případě nechci poměřovat pindíky... Vycházel jsem z
>> reálných a dlouhodobých dat které mám k dispozici, nemám důvod si tam něco
>> přidávat nebo ubírat. Prostě jsem porovnal reálně náklady na provoz u dvou
>> rozdílných vozů při stejném provozu na cestě Klatovy Plzeň a zpět.
>> Samozřejmě pokud to dokážete živit pouze z FV tak náklady se už srovnávat
>> nedají. Reálně bychom ale pak mėli započítat i náklady na pořízení vozů
>> fotovoltaiky případně servisních úkonů atd.
>>
>> středa 5. června 2024 AZE <aze na seznam.cz> napsal(a):
>>
>>> Škoda Citygo má stejný motor a baterie jako VW e-UP. Spotřeba 17kWh je
>>> snad scifi. Přikládám 2 fotky z e-UP z minulých dní. To je se zapnutou
>>> klimatizací. Před pár dny jsem jel 35 km po okreskách 50/do 100 a 35km
>>> zpátky po dálnici, 120, spotřeba celkem 12,9kWh/100. Je to auto do města,
>>> rychlost je omezena na 130. Jo, pokud s tím budete jezdit s cihlou na
>>> pedále nadoraz .... s ropáky se také nejezdí s motorem v 6000.
>>> Lepší auto do městského a příměstského provozu cca do 100km neznám.
>>> Všechny ropáky jsme v rodině prodali, my s manželkou, dcera i syn, všichni
>>> máme EV a už bychom se nikdy k ropě nevrátili. Nechci nikoho dráždit, ale
>>> nabíjím z FV celoročně ve výsledku zadarmo.
>>> aze
>>>
>>>
>>> *From:* Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>
>>> *Sent:* Wednesday, June 05, 2024 9:30 PM
>>> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>>> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
>>>
>>> To je teda bída... nebo spíš zoufalství.
>>> Mám zkušenost s ropákem - jel jsem před měsícem trasu Klatovy - Plzeň,
>>> přede mnou kolona, přeprava nadměrného nákladu.
>>> Průměrná rychlost okolo 30km/h , spotřeba 6l/100 km.
>>> Když to jedu v noci s průměrnou rychlostí 75km/h tak průměrná spotřeba
>>> 4,5l/100km...
>>>
>>> V rodině je elektrické Citigo z r. 2019. Žere to okolo 17kWh/100km. Při
>>> ceně 6,6 kč/kWh ( ČEZ, nabíjení výhradně domov ) je to 112 kč/km -
>>> 1,12kč/km
>>> U toho ropáka Octavia IV 2,0TDI je to 4,5l/100km tedy při momentální
>>> ceně v Plzni 38,2kč/l je to 171kč/100km. .
>>> Rozdíl 0,6kč ve prospěch elektriky na těch 40km cesty to dělá celých
>>> rozdíl celých 24Kč.
>>> 24kč rozdílu na 40km při nesrovnatelně větším komfortu u toho ropáka. A
>>> to neřeším třeba topení v zimě.
>>>
>>>
>>>
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Neobsahuje
>>> žádné viry.www.avast.com
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>>
>>> st 5. 6. 2024 v 19:09 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>>>
>>>> Docela zajímavý graf. Prý přímo od Tesly.
>>>> Závislost dojezdu na rychlosti.
>>>> Ten začátek grafu jsem takto netipoval.
>>>> Bohužel v archaických amerických jednotkách.
>>>>
>>>> PL_______________________________________________
>>>>
>>>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240608/f7303fc5/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list