Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti
Miroslav Šinko
sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Červen 6 23:43:53 CEST 2024
Ono je to asi naozaj podobne. Historicky si ja pamatam S120 z 1980,
ktora v lete nejak nastartovala a po pol minute sa dalo vyrazit. Ale v
zime ju bolo treba prestartovat 5x, lebo furt zdochla a ked sa chytila,
tak ju bolo treba par minut "preturovat", aby sa dalo vyrazit.
Tiez kazdy videl, alebo inac, mohol si spocitat, kolko km prejde na
kolko litrov paliva v lete a v zime. Ale kto to robil? "Neriesim, vzdy
tankujem za 200 korun"
miro
On 6.6.2024 23:38, Petr Labaj wrote:
> Myslím, že když člověk dostane do ruky první účet z nabíječky, tak by to
> tam měl vidět.
> A čekal bych, že to bude vědět i auto.
> Ono si povídá s nabíječkou prakticky po Ethernetu (i když fyzicky
> realizováno po jednom drátě dle standardu Powerline).
> Takže se dá předpokládat, že si to do své databáze taky načte a uloží.
> Ale elektru nemá a tak to nevím.
> Protože mě to taky zajímá, tak se na to zeptám na jednom fóru, kde je
> několik lidí s e-auty.
>
> PL
>
> ******************
>
> Dne 6.6.2024 v 22:24 Jan Kuba napsal(a):
>> No a mě přijde z tohoto pohledu zvláštní, že se nikdo (účinnost
>> nabíjení/vybíjení u e-auta)
>> nepozastavuje nad tím, že ta změřená energie na palubce vozu
>> neodpovídá celkové dodané energii do vozu. Nebo to spousty uživatelů
>> ani neví.
>> Prostě se uvede spotřeba 20kWh/100km, ale ono je to ve skutečnosti
>> víc. Jen se šikovně zapomíná tam tuhle skutečnost uvést.
>> Je to podobné "lhaní" jako u ropáků, když se udává super spotřeba
>> měřená nějakým postupem, který nikdy v praxi nenastane.
>> Hodně dění okolo e-aut sleduji a v podstatě jen pár testerů tuto
>> skutečnost zmiňuje.
>> Jo, pokud někdo pokryje nabíjení plně z FV ( už v režimu po
>> návratnosti investic do FV ) , tak je mu to buřt.
>> Ale když to zaplatí ze svého, není to až tak zanedbatelné.
>> Mě by právě zajímalo jestli vůbec ví majitelé e-aut o kolik nabijou
>> víc, než projedou...
>>
>>
>>
>> čt 6. 6. 2024 v 21:54 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>>
>> U aut se to asi bere trochu jinak než u BESS.
>> Jednak u BESS asi za životnost těch baterek natočíte o hodně víc
>> cyklů. A nehraje tam moc velkou roli čas.
>> Kdežto u auta se na čas hledí mnohem víc. Tak tam předehřev
>> baterky, který pak dokáže urychlit nabíjení, je brán jako malá daň.
>> Pokud ten předehřev vezme třeba 1-3kWh navíc, tak je to
>> energeticky podobné, jako když na to řidič trochu šlápne a pojede
>> o něco rychleji.
>> Tak když díky předehřevu nabije rychleji, je spokojenější a nemusí
>> na to tak šlapat.
>>
>> PL
Další informace o konferenci Hw-list