Zmena kapacity MLCC keramiky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červen 5 22:13:32 CEST 2024

[preposielam]

Ahojte,

rychly test 1nF//100k s THT suciastkami dopadol tak isto ako meranie tych
zaspajkovanych. Rozdiel bol znova cca. 300pF (1,13nF -> 1,45nF), takze
meraci pristroj meria dobre len solo kondenzatory. Skoda, ze ma ten test
nenapadlo urobit rano, ale az naobed, ked sa to tu spomenulo. Takze velmi
pekne dakujem za nasmerovanie pri hladani chyby a mozem pokojne pokracovat
dalej v bastleni. Nikdy by som si nepomyslel, ze rezistor 100k urobi chybu
v meracej metode 300pF. Skor som ocakaval kapacitu mensiu, nez bola
nominalna kapacita kondenzatora.

Tak som sa zase nieco nove z praxe naucil. Este raz velmi pekne dakujem.

Andrej