Zmena kapacity MLCC keramiky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 5 15:38:13 CEST 2024

Nikdy jsem neměl problém, že by mi keramika při pájení odešla.
I když se to zmiňuje jako teoretická možnost u velkých kapacit, kde je
mnoho tenkých paralelních vrstev, a pnutím z nesymetrického ohřevu to
prý teoreticky může praskat.
Přijde mi ale, že rozměry běžných SMD 0603-1206 jsou natolik malé, že že
by tam snad v praxi neměly být i při ohřevu jen z jedné strany tak velké
rozdíly teploty, že se to okamžitě srovná. Vedením skrz součástku u skrz
PCB.

Když je tady takové pěkné téma: na jakou teplotu nastavujete hrot
mikropáječky při ručním pájení olovem?
Já jedu na 270°C. Páječka T12, skoro neustále hrot typu
šroubovák-mínusák D24.

PL