Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Červen 5 20:53:00 CEST 2024

Napsal jsem jen svoji zkušenost, ano, pravda s jedním kouskem.  Na SMD
smetí to funguje, ale je třeba mít prostě další páječku, protože to nemá
výkon.
Našel jsem namátkově tohle:
https://www.reddit.com/r/AskElectronics/comments/mk5ck0/am_i_just_too_ignorant_to_properly_use_this/
Maník si to chválí, nicméně zmínil tam, že faston licnu  u auta s tím
nezaletuje.
A samozřejmě mu tam někdo hned píše že to nepochopil že to není páječka na
všechno.
Pokud to má někdo v labu s tím že s tím smrká opravdu jen nožičky součástek
nebo smd smetí ok.
Souhlasím funguje to, když to funguje a zrovna neodejde vypínač. Přiletovat
součástku na plošák jo, ale čert by mě vzal když jsem měl nějaký kousek
plíšku ono se to k tomu přilepilo a konec.
My to měli v práci na stole na běžné věci a když s tím prostě něco nešlo
zaletovat tak na to chlapi zanevřeli. Prostě a jednoduše tenhle model nemá
výkon a 40W je prostě a jednoduše málo. Fyzika... Na to abych měl na stole
dvě nebo tři páječky a každou na něco  jinýho prostě nemám místo a ani
peníze. A už vůbec ne, abych přemýšlel kterou páječku vzít na to abych
přiletoval  třeba licnu k plošáku..
Už zmíněná Čína TS-100, nebo  něco s hrotem T12 nemá s licnou 2m2 žádný
problém. A i když s tím zrovna nejdu letovat okapy, tak s tím jde zaletovat
úplně parádně třeba ohrádka z plechu okolo plošňáku.
   Jak píšu je to jen moje zkušenost umocněná tím, jak někdo diletantsky
zapojil  hlavní vypínač. A stojím si za tím, že je to prostě předražené
právě proto, že jsem viděl a měl možnost si vyzkoušet plno dalších jiných
modelů páječek.