Zmena kapacity MLCC keramiky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červen 5 16:16:57 CEST 2024

[preposielam]

Ahojte,

ako to meria ten merak to neviem a ani neviem na akej f meria. Ak by to bolo konstatntne v oboch pripadoch, napr. rozdiel by bol 100pF, tak by som ten vplyv 100k uvazoval. Lenze on je raz cca. 100pF a raz cca. 300pF. Motiv na plosnom spoji je ten isty, resp. identicky a rozhodne parazity su niekolkonasobne mensie. Bud to je podla mna vlastnost tych C alebo tento typ nie je vhodny na rucne letovanie. Ale to by som od kondikov z GME necakal. Skor som ich znicil letovanim bezolovnatym cinom pri t=300-330°C. To su katalogove teploty topenia cinu. Skusim este vecer pokus s THT suciastkami, ci ten 100k ma vplyv.

Dakujem velmi pekne aj za odkaz na to spajkovanie tych C. Predohrev zial nemam ziadny.

A.

A ten měřák ukazuje sériové nebo paralelní náhradní zapojení? Při jakém kmitočtu měří?
To se nezanedbatelně projeví na zobrazených hodnotách.

Tomáš