Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Červen 5 15:21:23 CEST 2024

Jsem rád, že toho výrobce někdo zmínil. Máme ve firmě MX500P.  Konstruktér
toho bazmeku by zasloužil. Těsně po roční záruce přestala pájet. Rozebrat
tu skříňku je naprostý horor protože se normálním bitem nelze dostat do
zapuštění, kde je nějaký torxík myslím že to byla t15 v tom provedení kdy
je prostředek torxu provrtaný protože v tom šroubu je tyčka. Jenomže to
jsme nevěděli, takže jsme jeden ten torx poničili (ohnuli v měm tu
tyčinku)  a vzápětí už nám i nástroj který jsme si vyrobili z bytu nešel
použít.
Takže se to muselo velmi komplikovaně odvrtat

 Ale dobře to se dá pochopit naše chyba. Další opruz s rozebráním je ten,
že jsou na konektorech takové matky které jsou přístupné až po odloupnutí
krytky. Při další rozborce vám odpadne chladič a kleštinka která  drží
začne jezdit v takové drážce, nedá se k tomu dostat. Na webu nikde nelze
nalézt video o sborce a rozborce protože těch páječek je asi málo a nikdo
to ještě neudělal.
Rozebrat to je prostě horor a ještě větší to pak složit. Největší překvápko
pak je když najdete nefunkční hlavní vypínač. Ten moula co to designoval
tak ho nedal na síťový přívod jako se to běžně dělá, ale na výstup toho
zdroje který je uvnitř.
 Takže tím vypínačem teče poměrně slušný proud.
Ten vyměněný vypínač odešel znovu asi po půl roce. Už je tam klema. Asi
právě proto že se musí pájka zapínat zastrčením vidlice do zásuvky už jí
nikdo nepoužívá.  Navíc to má snad jen 40 W a to je zoufale málo.
 Takže jak se s tím dotknete kousků plíšku třeba v anténním zesilovači tak
máte smůlu. Dokážu si představit mnohem lépe utracené peníze a taková
Wellerka je za mě minimálně stejně tak dobrá a s lepším výkonem. Všichni
jsme se jednoznačně shodli že obyčejná čínská TS100 za zlomek ceny je lepší
než MX500. Jestli si to někdo chcete pořídit, tak si to napřed vyzkoušejte,
za mě je  konkrétně tenhle model pěkná bída. Jestli to je podobně u jiných
modelů stejného výrobce těžko říct. Ale my už Metcal nechceme. Předražený
šrot...