RE: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Středa Červen 5 15:03:13 CEST 2024

Ja jsem tu kdysi od nejakeho kolegy koupil repas MX500 a je to krasa.
Nic jineho jsem od te doby nevzal do ruky a nechci. Jen jsem mel trochu
problem sehnat rucku, protoze ta nebyla soucasti dodavky - musel jsem s
eupsat krvi, ze to nebudu rexportovat atd..
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: středa 5. června 2024 14:53
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

na nasom oddeleni sme ich zacali pouzivat odkedy som tam dosiel pred 25
rokmi, mame ich vsade mozne asi aj 100 a zatial som videl ze umrela jedna.
Pouzivame modely MX-500* a MX-52xx, su to neuveritelne kvalitne nastroje na
narocnu profesionalnu pracu. Ohreje sa za 3 sekundy, nema ziadne
nastavovacie prvky, kable su ultra ohybne, spajkovacie pero je lahke a male
a rucka sa vobec neohrieva, na hrote je konstantna teplota bez ohladu ci
spajkujem SMD suciastku alebo velky konektor. Radost s nimi pracovat. Ked si
to clovek raz vyskusa, inu spajkovacku uz nechce.
Rolls Royce medzi spajkovackami.

Nejake som zabezpecil aj na pracu v skole a studenti (ktori to s
elektronikou myslia vazne) si ich dokonca kupili za svoje domov.
Stredoskolaci, ktori sa s nimi stretli na zenite ukecali rodicov a dostali
pod stromcek a chodia s nimi na sutaze. Je to neuveritelny "dříč". Ano,
stoja 600 az 1000 Eur, klasicke hroty stoja 17 Eur, specializovane na rework
30-50, alebo naozaj specialne 70-100 (hot bar, vysoky vykon, pinzeta atd.),
ale ako som vravel maju viacmenej neobmedzenu zivotnost.

Toto je produkt presne v ramci nie sme tak bohati aby sme si mohli dovolit
kupoivat lacne veci. Tie spajkovacky preberu este nasi vnuci a stale budu
plne funkcne. Mozno budu mat druhy hrot ak sa s nim robilo kazdy den.

b.