Re: Proč čistit hrot pájky mosaznou vlnou a ne houbičkou ?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Červen 5 14:52:50 CEST 2024

na nasom oddeleni sme ich zacali pouzivat odkedy som tam dosiel pred 25
rokmi, mame ich vsade mozne asi aj 100 a zatial som videl ze umrela
jedna. Pouzivame modely MX-500* a MX-52xx, su to neuveritelne kvalitne
nastroje na narocnu profesionalnu pracu. Ohreje sa za 3 sekundy, nema
ziadne nastavovacie prvky, kable su ultra ohybne, spajkovacie pero je
lahke a male a rucka sa vobec neohrieva, na hrote je konstantna teplota
bez ohladu ci spajkujem SMD suciastku alebo velky konektor. Radost s
nimi pracovat. Ked si to clovek raz vyskusa, inu spajkovacku uz nechce.
Rolls Royce medzi spajkovackami.

Nejake som zabezpecil aj na pracu v skole a studenti (ktori to s
elektronikou myslia vazne) si ich dokonca kupili za svoje domov.
Stredoskolaci, ktori sa s nimi stretli na zenite ukecali rodicov a
dostali pod stromcek a chodia s nimi na sutaze. Je to neuveritelny
"dříč". Ano, stoja 600 az 1000 Eur, klasicke hroty stoja 17 Eur,
specializovane na rework 30-50, alebo naozaj specialne 70-100 (hot bar,
vysoky vykon, pinzeta atd.), ale ako som vravel maju viacmenej
neobmedzenu zivotnost.

Toto je produkt presne v ramci nie sme tak bohati aby sme si mohli
dovolit kupoivat lacne veci. Tie spajkovacky preberu este nasi vnuci a
stale budu plne funkcne. Mozno budu mat druhy hrot ak sa s nim robilo
kazdy den.

b.