Ohrev TUV za 90 tisic

AZe aze na seznam.cz
Úterý Červen 4 11:20:15 CEST 2024

Z manuál GETI:
Osoba instalující regulátor musí mít potřebnou kvalifikaci a dovednosti .... Informace v tomto návodu jsou určeny odborným pracovníkům.

Regulátor má pro vstup ze sítě a výstup na bojler dvě svorkovnice L, N a PE pod krytem. Přívod je na obrázku proveden jako kabel s vidlicí do zásuvky. Min. požadovaný průřez vodičů je 4mm2, udává se max. proud 20A. Tak nevím, to by běžná zásuvka asi nezvládla. 230V a 2kW je cca 10A, na to podle mne stačí 2,5mm2. Oni asi počítají s max. možným příkonem topných těles 4kW.

Zatím jsem průběh napětí ze střídače neměřil. DC napetí bylo asi těch 170V, výš to nejde ani náhodou (4xFVP). Když jsem za střídač připojil Metex, který by měl umět True RMS (M-3660D), na AC rozsahu ukázal přes 600V.... Byla přitom připojena žárovka 40W, svítila tak jako na 170V. Není to u mne doma. Musím vyhrabat staší OWON, kdoví, co ukáže.

Teď si vzpomínám, jak včera v poledne nějaký soudruh z firmy paní volal a chtěl přijet něco opravovat (už ne středu, tedy zítra!) že říkala, že se ptal, kde má hlavní rozvaděč a prý něco vykládal o lištách a drážce. Tak mám dojem, že by asi chtěli spojit obě tělesa paralelně, aby splnili podmínky 75% využití i při 170V a tahat z hlavního rozvaděče, který je mimochodem asi tak a přes 5 místností 15 metrů daleko, zvenku nelze, nějaký kabel  Hlavní jistič je 25A...
U bojleru je zásuvka 16A, ta na 4,2kW nestačí. No pokud toto myslí vážně, tak by letěl velkým obloukem. Podle men je nejjednodušší řešení osazení 5. FV panelu a zapojit to pořádn a stačí zásuvka 10A. Ta tam je....

aze

From: Martin Záruba
Sent: Tuesday, June 04, 2024 9:31 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Ohrev TUV za 90 tisic

Ještě doplním: zbytek zařízení je (nejen podle tvrzení výrobce, ale i skutečným měřením) galvanicky oddělen od sítě. Ten střídač má lichoběžníkovou vidlici jako každé PC a do ní se zapojuje standardní šňůra ukončená běžnou vidlicí do zásuvky.

Opět Z HLEDISKA PŘEDPISU.... Může takovéto zařízení zapojit do zásuvky osoba nepoučená? Pokud ne, proč?