Ohrev TUV za 90 tisic

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Pondělí Červen 3 15:42:27 CEST 2024

K tomu, co má revizáka zajímat (kopírováno z Vašeho předchozího příspěvku):

e) Na instalované zařízení bude vyhotovena revizní zpráva dle Nařízení
vlády NV 190/2022 Sb., o vyhrazených technických elektrických zařízeních
a požadavcích na zajištění jejich bezpečnosti *a to i v případech, kdy
instalace nepodléhá revizi *dle výše uvedeného nařízení. O této kontrole
bude vypracována zpráva revizním technikem. (podle mne musí být
provedena před připojením do provozu).

Citace z uvedeného NV:

§ 3

Vyhrazená elektrická zařízení
(1) Vyhrazenými elektrickými zařízeními jsou zařízení, která představují
zvýšenou míru ohrožení života, zdraví a bezpečnosti fyzických osob, a to
a) elektrická zařízení pro výrobu, přeměnu, přenos, rozvod, distribuci a
odběr elektrické energie a elektrické instalace staveb a technologií,
b) zařízení určená k ochraně před účinky atmosférické nebo statické
elektřiny.

(2) Vyhrazenými elektrickými zařízeními nejsou
a) ruční elektromechanické nářadí, elektronické přístroje a elektrické
spotřebiče do napětí 400 V včetně, pokud nejsou určené pro pevné
připojení k elektrické síti,
b) prodlužovací šňůry a odpojitelné přívody,
c) zdravotnické elektrické přístroje,
d) elektrické zařízení strojního zařízení, které je považováno za
výrobek podle jiného právního předpisu4),
e) elektrická zařízení a instalace s charaktery proudu nebo napětí,
které nepředstavují zvýšenou míru ohrožení života, zdraví a bezpečnosti
fyzických osob, pokud nejsou určeny k použití v prostředí s nebezpečím
výbuchu plynů, par nebo prachů.

Já to chápu tak, revize musí zahrnovat jak panely a měnič (výroba,
přeměna el. energie), tak i všechno ostatní, i když to třeba není pevně
připojeno k el. síti.

JMN