Ohrev TUV za 90 tisic

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červen 2 15:26:26 CEST 2024

No já se jim taky nedivím. Mnozí z nich se tím živí. A kapři si svůj
rybník nevypustí. Naopak budou rádi a s chutí usilovnou lobovat za to,
aby revizi podléhalo co nejvíc věcí, nejlépe v pravidelných intervalech.
Pokud na něčem vydělávám, tak přece nebudu radit nějakým amatérům, jak
si to můžou udělat sami.
Jsou výjimky. Hodně z nich je například v této konferenci. Díky za to.
Proto taky má tato konference tak vysokou úroveň.

Slovo "projektant" těchto domkařských FVE by se mělo možná používat spíš
z ženském rodě, projektantka.
Protože to "projektuje" většinou kopírka.
Co taky na tom chcete vymýšlet. Instalační firma má svého projektanta a
nasazuje pořád tu stejnou techniku, maximálně v několika málo variantách.
Takže "udělat projekt" znamená tam namalovat víc nebo míň panelů,
menších nebo větších (podle velikosti a tvaru střechy). A to je
prakticky to jediné, čím se většinou jednotlivé zakázky jedné firmy liší.
A instalační parta stejně na nějaký projekt kašle. Tu zajímají
instalační možnosti na střeše, kudy nadělat průrazy atd. Nějaké
zacvaknutí konektorů je to poslední a nejmenší.
Trochu odbornosti vyžaduje nadrátovat pak rozvaděč. Hlavně často proto,
aby se tam dodatečné komponenty (furt stejné pro každou zakázku) vešly.

Ne, opakovaná instalace FVE opravdu není raketová věda.
Postavit první a udělat to dobře nějaké úsilí stojí. Je třeba se o tom
dost naučit. Ale dál je to prostě rutina.

PL