Radio FM

Sobota Červenec 27 22:07:14 CEST 2024

Ach jo. Taky bych chtěl rádio, ale takové, aby to mělo opravdu kvalitní
FM a aby to taky vypadalo jako rádio. Nemusí to hrát samo, připojím to
do zesilovače. Před pár lety jsem si nakonec koupil jako jediné dostupné
Hamu
https://radioprijimace-radiobudiky.heureka.cz/hama-dit2006bt/#specifikace/
a je to bída. FM i na anténu na střeše šumí že se to nedá poslouchat.
Při tom rádio v autě na krátkou anténku a mnohem níž tam má podstatně
víc stanic a hrajou o dost líp. Ale v tom škodováckém autorádiu je
údajně nějaký obvod s digitálním zpracováním signálu a s adaptivním
filtrem. Internetová rádia jsou taky katastrofa. Seznam stanic není v
rádiu, ale kdesi na cloudu a časem mi už některé stanice zmizely. Taky
se strašně pomalu načítají a po zapnutí je tam sice stanice, co jsem tam
měl před vypnutím, ale když to přepnu na další, skočí to na poslední a
když o jednu zpátky, skočí to na první.
Něco podobného, jako mám v tom autorádiu, dělá Silabs a teď koukám, že
to od silabsu asi převzal Skyworks.
Dělají jak původní digitálně laděný Si4844
https://cz.mouser.com/datasheet/2/472/Si4844_B20-2507496.pdf
tak i Si4825, Si4831 a Si4835
https://cz.mouser.com/datasheet/2/472/Si4831_35_B30-2507341.pdf s
analogovým laděním.

Nejlepší by bylo koupit hotové rádio, ale když nebude, nebráním se tomu
i něco vytvořit. Analogově laděný přijímač má taky své kouzlo,
zmodernizoval bych si starou Rigu :-) U těch destiček určených pro
arduino mi připadá, že to je tak pro ověření funkce, ale né aby to
opravdu hrálo. Třeba u drátka je destička
https://dratek.cz/arduino/1492-fm-rds-radio-si4703-modul-tuneru-pro-avr-arm-pic.html
Anténa na šňůru od sluchátek a nejspíš to do vstupu bude chytat bordel z
datových drátů. Takže takhle fakt né.

Anděl