Re: Zapalovací cívka

Sobota Červenec 13 20:47:19 CEST 2024

Jo, dělalo se to s obyčejnou cívkou. Jen ten kondenzátor musel být
nabitý na dost velké napětí. Je to vlastně to napětí, které na primáru
cívky vznikne u bateriového zapalování v okamžiku rozepnutí kontaktů,
kdy na svíčce chytí výboj. Taky se pak řešilo, ře tyristorové zapalování
není dobré, protože jiskra trvá kratší dobu a dělalo se zapalování s
delší dobou jiskry. Probírají to třeba tady
http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=1877
Tady je pak schema i s nějakým měřením.
https://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-tyristorove-zapalovani-nove-aktualizace.html

Anděl