IPv6

d.petr d.petr na post.cz
Pátek Červenec 12 10:37:23 CEST 2024

Petr Zapadlo napsal(a) dne 11. 07. 24 v 19:16:
> Je to prostě výrazně jednodušší. Zapnu router a PC, dostanu link-local adresu a komunikace funguje. Router se spojí s operátorem a ve výchozím stavu si automaticky "lízne" ipv6 pool ze které přidělí adresy dovnitř (bez nastavování nějakého DHCP serveru a podobně).  Měl jsem v poslední době několik routerů v ruce a u všech to tak vypadalo - ve výchozím stavu jsou routery stejně a standardně nastavené a stačí je jen zapnout.

	No a třeba právě toto považuji za velký problém. Já chci mít nastaven firewall a to, na domácí poměry, asi dost podrobně a nezvykle. Dokud nenajdu tolik času (už jsem byl odhodlán několikrát, ale nikdy to nedopadlo), abych pochopil, jak celé to IPv6 funguje a co všechno tam vlastně je a dokázal nějak zrušit VŠECHNY tyhle "ono samo nějak" a přestavět je na "ono přesně tak a tak a to vždy", tak  IPv6 prostě nezapnu.
P.