IPv6

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Úterý Červenec 9 11:41:13 CEST 2024

Se zaujetím čtu zdejší diskuzi, krom těch stále stejných a špatných nápadů,
kdy se "jenom něco někde přiohne"... stačí jednoduchá věc, přijďte s
funkční, škálovatelnou a kompatibilní implementací v současném světe (na
naprosto libovolné dostupné platformě - arduino, linux, bsd, mac, papír).
Napište k tomu RFC draft a to přece docela stačí.

Poradím vám: Je to úplně zbytečné, *nejde to* a mimo to máme tu už pár
desítek let docela dobře standardizovaný, lepší a hlavně funkční protokol
... nečekaně právě IPv6. Nic jiného na stole ani v dohledu prostě není.
Během té implementace by se totiž zjistilo, že spoustu věcí se prostě snadno
nevyřeší, protože v opravdovém světě, jsou různé FPGA a ASIC platformy,
které nikdo jen tak neohne. Tam je totiž zakopaný ten ďábel v detailech a
proč to vlastně má IPv6 udělané tak jak to dnes má specifikováno *. Pokud by
někoho zajímalo víc, stačí si projít časté diskuze třeba na serveru root.cz
od různých "šílenců", kteří bohužel rovněž neviděli IP sítě dál než ve svém
obýváku. Jestli na tom kdokoliv chce pálit čas, tak s chutí do toho, ale
lépe by každopádně udělal, kdyby ten čas věnoval studiu IPv6.

Spíše mě ale zajímá, co přesně vám na IPv6 vadí? Proč se toho bojíte? Proč
přesně je to nástroj ďábla? Něco jiného než například https://ipv6bingo.com/
Něčemu nerozumíte, něco nechápete?

Disclaimer: Dělám s IPv6 už zhruba 25 let, tedy celý profesní život.
Implementace ve firmách/úřadech, kde jsem působil naprosto *vždycky* vázla
jen a jen na politické vůli. Nikoliv primárně na té technické. Tam je téměř
vše do nějaké míry vyřešeno - stačí chtít. Jen bohužel spousta manažerů
přemýšlí v IPv4-souvislostech a podle toho to občas vypadá. Přijde mi to
jako nějaké české specifikum, stejně jako úplně zbytečné a nepřátelské
postoje k BEV (ano, to taky vlastním).

*) To však neznamená, že je všecko sluníčkové, ano, pár nehezkých
nedomyšleností vzniklo a hodně z nich už i napravilo.

--
Jan 'yanek' Bortl