IPv6

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Čtvrtek Červenec 11 22:02:57 CEST 2024

Dne 11. 07. 24 v 21:33 Petr Zapadlo napsal(a):

> A to že to dlouho trvá? Proč to potřebujete mít rychle? Je ti věc, co
> funguje. A jednou k úplné výměně dojde. Pokud byste to chtěl rychle, musí
> se to násilím (stejně jako to ETCS) a to byste viděl jak rychle by v
> minimálně v EU prostoru rychle IPv4 umřela kdyby např EU nařídilo, že
> přístup na úřady a instituce bude jen po IPv6. Za rok po tomto kroku už by
> v EU internetu nejel po IPv4 ani bajt, protože všichni by museli mít i
> IPv6 a proč tedy provozovat starší systém.

Dovoluji si připomenout, že todle se de iure stane https://konecipv4.cz/cs/

Bohužel ne hned a bohužel to nejspíš dopadne jako vždycky, neb platí podobné
nařízení, že úřady mají být dostupné po IPv6 už nějakých 10-12 let.

Ale opravdu netuším, co všem vadí, dozvěděl jsem se, že jen dlouhá adresa.
Jinak ano, podobné to je, právě proto se to jmenuje Internet Protocol.
Filozofie za tím je však v některých aspektech drobně jiná, a na to občas
může někdo neznalý věci nehezky narazit. A běhá po tom úplně to stejné TCP i
UDP.

--
Jan 'yanek' Bortl