IPv6

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Červenec 11 21:33:19 CEST 2024

Ano,

máte pravdu. Ale zkuste se na to podívat tak, že je to dálnice. Starý
systém - asfalt se všemi jeho neduhy a  nový systém - beton. Po mnoha
letech kdy známe lepší řešení pro dálnice, tak jezdíme po rozbitých a
proježděných asfaltových kolejích, kolik nám zbývá ještě vyměnit?

A nebo ETCS  versus  národní zabezpečovače - kdyby se nenasadilo
"násilně" tak se evropa ještě dlouho nesjednotí a  bude jezdit s
technologií minulého století.

Prostě IPv6 a IPv4 jsou si tak podobné standardy, že nasazení zdánlivě
nic nového nepřináší, že se nikomu nechce nic nového učit - navíc je to
technologie "dálnice". Prostě chcete jet a nic jiného vás nezajímá.

A to že to dlouho trvá? Proč to potřebujete mít rychle? Je ti věc, co
funguje. A jednou k úplné výměně dojde. Pokud byste to chtěl rychle,
musí se to násilím (stejně jako to ETCS) a to byste viděl jak rychle by
v minimálně v EU prostoru rychle IPv4 umřela kdyby např EU nařídilo, že
přístup na úřady a instituce bude jen po IPv6. Za rok po tomto kroku už
by v EU internetu nejel po IPv4 ani bajt, protože všichni by museli mít
i IPv6 a proč tedy provozovat starší systém.

Petr