IPv6

Úterý Červenec 9 15:52:59 CEST 2024

Jsem si zase zkusil o IPv6 neco najit a premyslim, jestli by bylo dobre
to do zarizeni ktera pri praci pouzivam (IOT s ruznymi MCU, switche,PLC,
GSM modemy...) nejak protacit a neco by mi to prineslo.
Kdyz si komunikuju v lokalni siti treba mezi PC a ESP32, nebo mezi PC a
PLC, tak nevim, V4 na to bohate staci, zarizeni maji vetsinou pevnou
adresu nebo DHCP prirazenou prakticky nemennou a neni s tim problem. Asi
by se dalo pouzit V6? LWIP to myslím podporuje. A bude to mit nejaky prinos?
Nebo GSM/LTE modemy, slo by nejak zaridit, aby moje zarizeni melo tu
globalni V6 adresu a dostal jsem se na nej primo odkudkoli z jakekoli
site? A hlavne bych tech zarizeni mohl mit kolik chci a hlavne bez
poplatku? To by byl opravdu revolucni prinos ale zatim jsem o tom
neslysel tak to ani zatim nezkoumam... Takze zatim pouzivam tunely k
celkove spokojenosti (treba WireGuard je snadno implementovatelný na IoT
HW  a docela funkcni) To samy poskytovatele internetu, asi jich vetsina
pouziva NAT a domu se na zarizeni primo nedostanu.