Re: [MECH] - Pilníky - údržba?

Martin Hanek martin na hanek.net
Čtvrtek Červenec 4 16:04:53 CEST 2024

Proč se to nebrousí kotoučkem nevím, ale zase bych z toho broušení
nedělal vědu (nemyslím to na Vás). Možná pro to, aby se neubrušovaly
zuby více, než je potřeba.

Už před 30 lety byly pilníky s takovým vodítkem:
https://www.hobynaradi.cz/pilnik-s-voditkem-na-pilove-retezy-4-8mm-325-mar-pol/
Dneska používám např. tohle vodítko k běžnému pilníku:
https://www.proprofiky.cz/kombinovane-voditko-pilniku-husqvarna-0-325-x-cut-sp33g/

Ono tím pilníkem, když je ostrý, stačí ten řetěz přejet třeba 3x a je
zase v pořádku a řeže dobře, což je v terénu postačující.
Oni i lesáci po nějaké době a několika ručních broušeních pak brousí
řetězy různými bruskami nebo si to nechají někde nabrousit.

Martin Hanek