Re: [MECH] - Pilníky - údržba?

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Červenec 4 16:31:36 CEST 2024

Veda to nie je, ale vysledok praxe.

Retaz sa brusi raz za cas na bruske a vtedy sa zaroven dobrusuju aj vodiace
zuby - to je ta druha polovica clanku, ktory reze - taky pozdlzny obly
vycnelok, ktory urcuje ako hlboko reze zub. Postupnym brusenim sa totiz zo
zuba ubera, az prestane rezat, lebo je pod vodiacim zubom.

V lese sa brusi pilnikom - 2-3 tahy/zub  - len malinke dobrusenie, ked sa
zareze do stromu, ktory ma v kore piesok, zeminu, kamienky a pod.
A v lese standardne nemaju elektriku, takze prislusny okruhly pilnik 5.5mm
je presny nastroj, ktory im staci.

Podobne ako ked mesiar prebehne ocielkou noz aj niekolkokrat za den.

Ak by sa brusilo na bruske zakazdym, tak pilcici by zlikvidovali retaz za
menej ako tyzden ich zarobok by skoncil v zbrusenych retaziach.

Dodo

Dňa št 4. 7. 2024, 16:05 Martin Hanek <martin na hanek.net> napísal(a):