OT: externi mikrofon k telefonu pres USB

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Červenec 2 17:21:34 CEST 2024

USB je bordel, a zakladny princip je, ze standard je len pomerne hruby
ramec (ktory navyse kazdy rad porusuje) a sam osebe nezarucuje ziadnu
interoperabilitu okrem "prihlasim sa a poviem deskriptory".

Takze aby to fungovalo, ku kazdemu paru device-host maju byt ovladace pre
host od vyrobcu device.

(Ti, co sa USB zaoberaju, maju tendenciu na tomto mieste sa ohanat slovom
"class". Zabudnite na to, "class" samo osebe vobec nic nezarucuje. Ved
viete, kde je diabol.)

U niektorych druhov device typu mys, klavesnica - a ano, do urcitej miery
aj zvukovka - sa nejaky defacto standard zalozeny na nejakej nie dobre
popisanej minimalnej sade vlastnosti casom viacmenej ustalil, ale to tiez
neplati pre vsetky pary device-host; castokrat sa device musi (mimo alebo
aj v ramci standardu) prisposobovat roznym chybam a nectnostiam a
specifickym spravaniam hostov, a naopak. A cele sa to v case meni "vdaka"
apdejtom.

Dalej plati, ze cim je zariadenie znackovejsie, tym je vacsia sanca, ze
nepatri medzi "obvykle"; a to sa tyka oboch stran, t.j. mastra aj device.

Dalej plati, ze navonok vobec netusite, o co ide. Ta zvukovka vobec nemusi
byt zvukovka, moze to byt napriklad hub a za nim trebars aj audio class
ale aj nejake ovladacie zariadenie, ktorym sa napriklad tej zvukovke
zapina napajanie. No a host typu "nie je to Win/Lin/MAC" si s tym nemusi
vediet poradit. (Nehovoriac o tom, ze samotny audio class je mimoriadne
zlozita zalezitost ktoru nema NIKTO dobre a kompletne implementovanu.)

To usilie skumat vsetky kombinacie host-device je nekonecne, a vysledky su
velmi tazko vysvetlitelne a potencialne zaujimaju len marginalnu skupinu
uzivatelov, takze sa netreba cudovat, ze to nikto nerobi.

---

To "roline" mi znie dost genericky, takze je vcelku sanca, ze ak to s tym
samsungom nechodi, tak s nim nebude chodit ziadna zvukovka. Lebo preco by
mala, nemusi to v tom konkretnom androide vobec byt.

Chodi s tym samsungom vobec nejaky USB device? Lebo nikde nie je napisane,
ze musi.

A tipujem, ze to je USB-C, co znamena niekolko dalsich moznych dovodov,
preco to ci ono nechodi. Znova, zlozitych, tazko vysvetlitelnych, s
mnohymi historickymi nanosmi.

---

Uplne zakladny krok je v nejakom linuxe alebo s pouzitim nejakej vhodnej
utility vo win - alebo trebars aj v tom androide, len o tom nic neviem a
nic nechcem vediet - si zistit, co tie USB zariadenia su vobec zac, t.j.
minimalne si vypisat komplet device a configuration descriptory a skumat,
co v nich je.

Znie to zlozito?

No ako, toto je presne ten dovod, preco to nikto nerobi.

wek