Laboratorní zdroj

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Leden 23 16:10:52 CET 2024

   To ale  nejspįš nebyl primárně laboratorní zdroj. Možná tam šlo právě o
nějaké dálkové řízení.
Když bych k němu například připojil LED, nastavil omezení na 20mA a napětí
dejme tomu pomalu zvedal na 15 V, bude vše OK. Jenomže stačí LED na chvilku
odpojit a zas připojit a je po ní. Když o tom člověk ví tak se s tím dá
žít, ale nějaký větší kondenzátor na výstupu je prostě problém.
Ty staré Teslácké zdroje typu BSxxx na výstupu nic neměly, teda možná
nějakou keramiku.. Sice to bylo 1A max. , ale výše popsaný problém tam
nehrozil. (Mají jinou chybu, při zapnutí síťovým vypínačem to na výstupu
lupne naplno )
Asi není od věci mít těch
zdrojů víc a opravdu vědět který k čemu použít, jaké má vlastnosti a limity
pro to které využití.

Co se týče lineárního zdroje tak Číňan měl takovou pěknou stavebnici asi se
třema operákama  a plno smetí okolo, bylo to poměrně složité, ale chodilo
to velmi dobře. Vzpomínám si že jsem to s kamarádem měřil i pomocí
paměťového osciloskopu a oba jsme se divili jak ten zdroj je opravdu dobrý.
Už tady někdo psal že dobrý zdroj je základ všeho.
Před pár lety jsem vyvíjel přijímač pro rádiový orientační běh a vlastně
díky mizernému zdroji jsem to nikdy nedotáhnul. Když jsem pak později
přišel na to, že mi tam do toho pěkně in šuměl zdroj tak už nebyla chuť se
s tím dál zabývat. Byl to tenhle kousek

( https://elektro.bazos.cz/inzerat/179078885/agilent.php )
a nejspíš nebyl asi úplně v pořádku. Koupil jsem ho z firmy za mrzký
peníz, ale pak šel do světa.