Re: Průřez slaněného vodiče deklarovaný a skutečný

ladislav.krucinsky ladislav.krucinsky na hermanicky-pivovar.cz
Pondělí Leden 22 00:27:26 CET 2024

Tak to mně nenapadlo, toho jednoho lana mám asi metrový zbytek tak to zítra vyzkouším. Teda dneska až se vzbudím :-)Láďa Odesláno z příliš chytrého mobilu.
-------- Původní zpráva --------Od: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> Datum: 22.01.24  0:06  (GMT+01:00) Komu: hw-list na list.hw.cz Předmět: Re: Průřez slaněného vodiče deklarovaný a skutečný
    Navíc přeci není problém měřit stejně jako tím mikrometrem, po
    jednotlivých drátcích:
    112 * 1,15 = 128,8

    Takže vezmu drátek délky něco přes 10 cm, připojím na zdroj,
    nastavím 1 A a multimetrem+pravítkem změřím, zda je 10 cm od sebe
    <= 12,88 mV

    ----------
    No nedalo mi to, zašel jsem do komory, přines CYKYlo a oměřil
    kovovým pásovým metrem + šuplérou, klasickou, mechanickou, rozlišení
    0,02 mm:

    délka 2345 mm
    D 1,68 mm  =  S 2,217 mm2

    Na zdroji Nice-power nastavil 2 V / 5 A, připojil ma měřák Aneng
    683, proud došteloval aby měřák ukazoval 5,000. Krokodýlky připojil
    na drát těsně ke koncům, měřák přiložil na risky udělané cm od
    konců:

    5,00 A,  86 mV, 17,2 mOhm

    mV měřeny 1 cm od konců, tedy délka 2325 mm

    17,2 / 2,325 = 7,398
    tabulka uvádí pro 2,5 mm2 požadavek na 7,41, takže mě neošidili:-)

    PH

    Dne 21.01.2024 v 22:14 Daniel Valuch