Re: Průřez slaněného vodiče deklarovaný a skutečný

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Leden 22 00:05:59 CET 2024

Navíc přeci není problém měřit stejně jako tím mikrometrem, po
jednotlivých drátcích:
112 * 1,15 = 128,8

Takže vezmu drátek délky něco přes 10 cm, připojím na zdroj, nastavím 1
A a multimetrem+pravítkem změřím, zda je 10 cm od sebe <= 12,88 mV

----------
No nedalo mi to, zašel jsem do komory, přines CYKYlo a oměřil kovovým
pásovým metrem + šuplérou, klasickou, mechanickou, rozlišení 0,02 mm:

délka 2345 mm
D 1,68 mm  =  S 2,217 mm2

Na zdroji Nice-power nastavil 2 V / 5 A, připojil ma měřák Aneng 683,
proud došteloval aby měřák ukazoval 5,000. Krokodýlky připojil na drát
těsně ke koncům, měřák přiložil na risky udělané cm od konců:

5,00 A,  86 mV, 17,2 mOhm

mV měřeny 1 cm od konců, tedy délka 2325 mm

17,2 / 2,325 = 7,398
tabulka uvádí pro 2,5 mm2 požadavek na 7,41, takže mě neošidili:-)

PH