Ako zprasit navrh DPS pre pedagogicke ucely

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Leden 17 14:21:40 CET 2024

Předpokládal jsem to. Takže je třeba, aby se tranzistory stíhaly
zavírat. Já to nezkoumal podrobně, ale opravdu se kapacita G stíhá
vybíjet a nabíjet dost rychle? Takže odpor v G by mohl být problém,
protože by proces zpomalil.

Já totiž naivně předpokládal, že je to tak, že vývod 16 SW je vstupem,
který dovolí sepnout dolní tranzistor teprve tehdy, kdy se napětí na je
D blíží nule a je tedy jisté, že horní rozepnul. A stejně tak horní smí
sepnout teprve tehdy, až napětí na SW bude téměř shodné s SENSE, tedy
dolní tranzistor rozepnul.

A co zajistí rozepnutí dolního tranzistoru, pokud se veškerá energie z
cívky přemístí do zátěže? Pak by proud tekl zpět.

Nebo je to jinak?

Martin Záruba