Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 13 22:01:09 CET 2024

Tak oni při výběru v podstatě nevybrali špatně: Tehdy různé antiatomové
pamflety tvrdily, jak všechny ty jaderné firny vždycky udělají průšvih,
pak se to nějak zamaže, firma se přejmenuje a jede se dál. A to zrovna
pro vybraný Westinghouse neplatí, zmiňuje ho už Fr. Běhounek v knížce
Atom děsí svět, z roku 1947.

Asi dost pochybuju, že kdyby někdo tehdy podrobně obhlížel jejich
systémy, přišel by na to, že deska na kraji je špatně chlazená. Navíc to
možná ani nešlo, protože se jednalo o dodatečný vývoj k již
polopostavené elektrárně, kde měl být původně úplně jiný systém.

Jiná věc je obecný vývoj firem:
1. Startup - ještě nemají zkušenosti
2. Mladá, ale již dobře rozvinutá firma - Třeba v současném BTL by
podobné věci neprošly, dělají tam od začátku ke všemu hezké oponentury.
3. Korporace prolezlá starými kádry - Lze se sice spolehnout na
dlouhodobou kontinuitu firmy a v ní zavedených procesů, ale je klidně
možné, že nějaký důležitý proces, třeba návrh+oponentura dělají staří
známí, takže jednak oponentura není moc kvalitní taky a výhled k
technologickým zítřkům se vytratil.

A zrovna v tomhle případě si dovedu představit, že autoři řešení prostě
žili ve starém světě, kde se elektronky používaly 100 let, tranzistory
se začaly používat a zatím nepřestaly, integráče se zač...

PH