Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 11 22:42:34 CET 2024

Díky moc za obsažný a velmi inspirativní příspěvek.

Musel jsem přehodnotit mnoho svých představ.
Žil jsem v domnění, že výměník do vodu je řešený nějakým meandrem z
měděných trubek, obložených šamotem.
Ale vy píšete, že je to nádrž na vodu.

Velmi zajímavé bylo to s 2-vrstvým sklem. Tak to musím okouknout, co je
v těch krbovkách, které mám potenciálně vyhlídnuté.
Vstup externího vzduchu by teoreticky i mě myl taky řešitelný. To by
bylo fajn, že by topení nežralo vzduch z místnosti.

Zaujal mě ten Váš komínový vodní výměník, tedy komínová trubka omotaná
trubkou s cirkulující vodou.
Docela mě překvapilo, že teplotní spád té otopné vody je celkem malý.
Ale ono je tam vlastně jen pár závitů.

Komínový ventilátor vypadá zajímavě. Pak by se snad dalo topit i na dost
nízkou teplotu spalin, ne? Nebo to vidím blbě?

Líbilo se mi, že vzduchovou klapku máte honěnou velkým modelářským servem.

Díky ještě jednou.
PL