Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Čtvrtek Leden 11 15:03:22 CET 2024

Dobrá inspirace i když můj problém je trochu jiný.
Ale začnu od konce. Docela rád navštěvuji zámky a téměř všude jsou v místnostech kamna, do kterých se přikládá z vnější chodby. Průvodkyně k tomu obvykle zdůrazňuje důvod -aby nebylo panstvo vyrušováno, někdy jako druhý důvod uvádí problém s čistotou. Krbová kamna jsou snem mé manželky, ale právě můj argument - kotelna v obýváku - je neporazitelný. Navíc mohu připomenout zkušenosti sousedů a mého bráchy.
A teď k tomu co řeším já. Domek, půlstoletí starý, prošel několika inovacemi. Z pohledu topení to bylo původně uhlí, pak plyn (to bylo těžké zklamání) a teď už dlouho dřevo. Když jsem končil s plynem, tak nebyl k dispozici kotel na dřevo, resp. jen značka samo-domo. Jenže to nemá žádnou třídu, takže letos končí.
A teď můj problém. Všechny kotle v nabídce jsou příliš výkonné. Dostalo se mi rady, že by mohla vyhovět nějaká krbová kamna s výměníkem a úložiště tepla do nádrže s vodou. Jenže šedá je teorie a zelený je strom života. Máte někdo prakticky odzkoušeno?
Král