Re: OT: Hydraulický problém

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Leden 6 07:38:52 CET 2024

Asi se vám v systému rozeběhla samotížná cirkulace. Čerpadlo (stojící) jí nezabrání, nemáte někde zaseklý zpětný ventil?
Lubor

> Od: "Petr Zapadlo" <zapik na email.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 06.01.2024 07:04
> Předmět: OT: Hydraulický problém

Zdravím,

 mám něco přes rok rekonstruované topení. Zplynovací kotel Atmos nahřívá
 akumulační nádrž 700l, u stropu kotelny je umístěn ležatý bojler Dražice
 s elektrickým  ohřevem i výměníkem na ohřev vody z topení.

 Topná voda je přes výměník bojleru tlačená samostatným  čerpadlem
 (Grundfoss s elektronickým řízením). Rok to fungovalo očekávaným
 způsobem - když běželo oběhové čerpadlo, tak se nahříval bojler. Občas
 se mi čerpadlo zavzdušnilo a musel jsem ho jít odvzdušnit. (Na vstupu do
 bojelru je automatický odvzdušňovací ventil, je to nejvyšší místo,
 přesto chtělo občas čerpadlo ručně odvzdušnit).

 Pár dní zpět se to chovalo opět jako zavzdušněné, tak jsem čerpadlo
 přepnul na nejvyšší výkon - v bojleru mohutně zažbluňkalo (ale fakt fest).

 Od té doby mám problém - bojler komunikuje s akumulační nádrží i v
 okamžiku kdy neběží čerpadlo - tj bojler se pomalu nahřívá i přes
 nastavenou teplotu (čerpadlo samozřejmě neběží). Co je však horší, když
 v noci dochází teplá voda na topení v akumulační nádrži, tak to vyžere i
 bojler - večer je tam 50stupňů a ráno 25. Vidím to krásně na grafech,
 jak se začalo topení dotovat z bojleru. Takže není teplá voda pro ranní
 procedury manželky - takže to je problém, který musím urgentně řešit.

 Systém zapojovali profi topenáři - takže by mohli vědět co dělají.  Měl
 jsem za to, že čerpadlo klade velký hydraulický odpor v zastaveném
 stavu, takže přes něj voda proudit může velmi špatně. Takhle se to
 chovalo více jak rok.

 A najednou změna  - že by bublinky vzduchu bránily pohybu oběhové vody a
 přitom je čerpadlo přetlačilo (a nevytlačilo k automatickému odvzdušňováku)?

 Co se s tím dá dělat, takhle mě žena každé druhé ráno (kdy si myje
 hlavu) ukamenuje.

 Napadá mě, osadit tam nějaký elektrický ventil co budu ovládat společně
 s čerpadlem. nebo máte jiný nápad? Jak to máte vy?

 Díky

 Petr