zdroj/pripravek pro ozivovani/opravy pristroju napajenych z 230V ?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Únor 27 18:25:27 CET 2024


Nevím, jestli to vadí. Mě to nevadí, autotransformátor autotransformuje.
Pravda je že těch pár závitů v oblasti kde nejčastěji ten jezdec je jsou
víc tmavší než ty ostatní. Prostě ten lak na těch vodičích už je tmavší asi
tím proudem co to teče do zkratu... Kdyby ten jezdec byl jen na jednom
závitu tak tam samozřejmě ty blackouty budou, než skočí na druhý závit tak
tam ta díra bude. Ale takhle to nechceme..

Úplně stejně byl řešen starý transformátor pro modelové železnice. Piko
FZT1. Nebylo to autotrafo, ale klasické C jádro a po sekundárním vinutí tam
jezdil jezdec. Na výstupu byl selenový usměrňovač. Také tam byl závit ve
zkratu a když se to trafo otevřelo tak v místech kde ten jezdec seděl často
bylo vidět tepelné namáhání toho drátu na vinutí. To vinutí bylo mimochodem
hliníkové.

úterý 27. února 2024 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com> napsal(a):

> A že je tam závit ve zkratu, to nevadí?
>
> P.K.
>
> út 27. 2. 2024 v 18:08 odesílatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal:
>
>> Není tam "blackout" ten jezdec se pořád  dotýká závitů. Na mém
>> autotransformátoru je jezdec, který se dotýká buď jednoho závitu, nebo
>> dvou  najednou.  Takže ten jeden závit vlastně mūže být ve zkratu. Ten
>> jezdec má většinou na sobě i nějaký chladič. Docela dobře je ta konstrukce
>> vidět tady na té stránce... je to poslední obrázek dole:
>>
>> diametral.eu/autotransformatory
>>
>> U starých konstrukcí velkých nabíječů se autotransformátory používaly k
>> regulaci a poháněly je servomotory. servomotor na společné ose točil se
>> třemi transformátory najednou na každé fázi jedno autotrafo Ta regulace
>> byla relativně rychlá a spojitá.
>>
>> úterý 27. února 2024 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com> napsal(a):
>>
>>> út 27. 2. 2024 v 16:35 odesílatel Petr Simek <psimek na jcu.cz> napsal:
>>>
>>>> On Tue, 27 Feb 2024, Jan Waclawek wrote:
>>>>
>>>> > Hm, zaujimave, dakujem.
>>>> > Vlastne je to riesenie hodnejsie 21.st. nez to autotrafo.
>>>> > wek
>>>>
>>>> Mne by na tomhle reseni hodnem 21. stoleti asi vadilo ze to cvakani
>>>> relatek zpusobuje blackout-y na vystupu.
>>>>
>>>
>>> Jak je to udělané na tom autotrafu? Tam přece jezdec jede po závitech,
>>> nebo nějakých kontaktech od odboček, ne? Takže je tam blackout při přejezdu
>>> mezi dvěma odbočkami?
>>>
>>> Relátko sepne za jak dlouho, desítky milisekund? Je to tak řešené i v
>>> UPSkách.
>>>
>>> Pavel Kadečka.
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240227/de15157d/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list