Nevím, jestli to vadí. Mě to nevadí, autotransformátor autotransformuje. Pravda je že těch pár závitů v oblasti kde nejčastěji ten jezdec je jsou víc tmavší než ty ostatní. Prostě ten lak na těch vodičích už je tmavší asi tím proudem co to teče do zkratu... Kdyby ten jezdec byl jen na jednom závitu tak tam samozřejmě ty blackouty budou, než skočí na druhý závit tak tam ta díra bude. Ale takhle to nechceme..<div><br></div><div>Úplně stejně byl řešen starý transformátor pro modelové železnice. Piko FZT1. Nebylo to autotrafo, ale klasické C jádro a po sekundárním vinutí tam jezdil jezdec. Na výstupu byl selenový usměrňovač. Také tam byl závit ve zkratu a když se to trafo otevřelo tak v místech kde ten jezdec seděl často bylo vidět tepelné namáhání toho drátu na vinutí. To vinutí bylo mimochodem hliníkové.<br><br>úterý 27. února 2024 Pavel Kadečka <<a href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com">pavel.kadecka@gmail.com</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr">A že je tam závit ve zkratu, to nevadí?<div><br></div><div>P.K.</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">út 27. 2. 2024 v 18:08 odesílatel Jan Kuba <<a href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">honza.kuba@gmail.com</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Není tam "blackout" ten jezdec se pořád dotýká závitů. Na mém autotransformátoru je jezdec, který se dotýká buď jednoho závitu, nebo dvou najednou. Takže ten jeden závit vlastně mūže být ve zkratu. Ten jezdec má většinou na sobě i nějaký chladič. Docela dobře je ta konstrukce vidět tady na té stránce... je to poslední obrázek dole:<div><br></div><div><a href="http://diametral.eu/autotransformatory" target="_blank">diametral.eu/<wbr>autotransformatory</a></div><div><br></div><div>U starých konstrukcí velkých nabíječů se autotransformátory používaly k regulaci a poháněly je servomotory. servomotor na společné ose točil se třemi transformátory najednou na každé fázi jedno autotrafo Ta regulace byla relativně rychlá a spojitá.<br><br>úterý 27. února 2024 Pavel Kadečka <<a href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com" target="_blank">pavel.kadecka@gmail.com</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div dir="ltr">út 27. 2. 2024 v 16:35 odesílatel Petr Simek <<a href="mailto:psimek@jcu.cz" target="_blank">psimek@jcu.cz</a>> napsal:<br></div><div class="gmail_quote"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">On Tue, 27 Feb 2024, Jan Waclawek wrote:<br>
<br>
> Hm, zaujimave, dakujem.<br>
> Vlastne je to riesenie hodnejsie <a href="http://21.st" rel="noreferrer" target="_blank">21.st</a>. nez to autotrafo.<br>
> wek<br>
<br>
Mne by na tomhle reseni hodnem 21. stoleti asi vadilo ze to cvakani<br>
relatek zpusobuje blackout-y na vystupu.<br></blockquote><div><br></div><div>Jak je to udělané na tom autotrafu? Tam přece jezdec jede po závitech, nebo nějakých kontaktech od odboček, ne? Takže je tam blackout při přejezdu mezi dvěma odbočkami?</div><div><br></div><div>Relátko sepne za jak dlouho, desítky milisekund? Je to tak řešené i v UPSkách.</div><div><br></div><div>Pavel Kadečka.</div></div></div>
</blockquote></div>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>
</blockquote></div>