Re: Chytré žárovky a jejich protokoly

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Únor 21 00:35:01 CET 2024

Ano i ne.
Pokud je ZB dělané pro nízkou spotřebu, tak by tu větší páru nemusel
pouštět na turbínu pořád.
U zařízení s externím napájením (zejména u nějakého toho AP, i když tam
se to asi jmenuje nějak jinak) by to mohlo jet s vyšším výkonem furt.
Ale u nízkospotřebových klientů by to mohlo dynamicky měnit vysílací
výkon podle potřeb. Tak, jak to třeba dělají například mobily.

Mám pocit, že i tady kdysi dávno šlo nějaké vlákno, jak se někdo snažil
přimět ESP k co nejnižší průměrné spotřebě. Tehdy to asi bylo ještě
staré ESP8266.
A myslím, že tehdy dosahoval docela zajímavé spotřeby. Většinu času
trávil v nějakém deep sleepu, sem tam se probudil, zkontroloval přijímač
a nějaká I/O, a zase usnul.
Vysílač spouštěl jen když něco potřeboval.

Ale to jenom teoretizuju. Jsem rád, že jsem se v tomto vlákně dozvěděl,
že ZB pro mě bohužel asi není cesta.
Stačí mi, že se trápím s dosahem u těch optimizérů, kde musím dělat
nepříjemné kompromisy.
Takže díky všem za informace.

PL