Re: OT: jak poznat "normálního" zájemce o inzerovanou věc / jaké jsou finty ?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Neděle Únor 11 19:52:56 CET 2024

No jo, tenkrát to bylo vážně jiné.

Pamatuju se na jednu E-Bay transakci, při které jsem koupil kalkulačku
HP-15C od jednoho člověka v Argentině.
Když jsem mu psal, kam mám poslat peníze, tak mi napsal, že mi posílá
číslo účtu svého příbuzného, který žije v Chile (nebo tak někde), ať
pošlu peníze jemu. Že kdybych je poslal do Argentiny, tak mu je seberou
a vymění mu dolary za argentinskou měnu ve zlodějském kursu. Tak jsem
poslal těch 300USD nebo kolik to bylo někam do Chile, za tři dny přišel
mail od prodávajícího, že mu volal příbuzný, že peníze došly a že tedy
posílá zboží.
Za dalších cca. 10 dnů dorazila krabice z Argentiny, celá olepená
poštovníma známkama a v ní přesně ta kalkulačka co jsem koupil. I fotky
na EBay byly poctivé, kalkulačka měla malý vryp na zadní straně o kterém
jsem z fotek věděl a byl jsem s tím jako kupující srozuměn.
No a tu kalkulačku mám a používám dodnes. Akorát baterky jsem musel
jednou za ty léta vyměnit. Což je mimochodem pozoruhodné. Kalkulačka
byla vyrobená v roce 1987, z té Argentiny přišla s původními bateriemi
se kterými byla jako nová koupená (tedy alespoň prodejce tehdy psal, že
baterky nikdy neměnil, ale kalkulačka že funguje). To bylo někdy v roce
2002 (??).
Já jí pak občasně používal až do roku 2018, pořád s těmi původními
baterkami. Ty pak umřely, tak jsem tam dal nové a funguje to doteď a
nejspíš to bude fungovat dalších 20 let. :)
Měl jsem rád tu dobu, kdy se věci u HP vyráběly tak, aby vydržely i když
to znamenalo, že na začátku budou stát víc.

Zdraví PavelK