Re: Spotové ceny a nabíječ aku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Srpen 21 15:26:41 CEST 2024


Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.
Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat na plyn.
Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.
To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla pro člověka 
koníčkem.

Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na výfuk 
spirálu z měděné
trubky si ještě představit umím.

PL

*****************

Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin Záruba napsal(a):
>
> Možná to je blbost, ale když uvažujete o předělání něčeho, co koupit 
> třeba tady Motory Smart - Použité díly | Autovrakoviště MILATA | 
> Milata.cz <https://www.milata.cz/motory-smart/> motor, údajně už od 
> 5000 Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v případě podlahovky 
> udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor dostatečnou teplotu. Pro 
> TUV běžný bojler s výměníkem, v létě použitý pro FVE. No a alternátor 
> bude nabíjet baterii FVE, pokud máte dost silný střídač. Po úpravě na 
> plyn by to v zimě šlo na PB. Účinnst bude o něco horší, než u 
> kondenzačního kotle, ale zase to dává proud a neplatíte paušál. No asi 
> je to blbost.....
>
> Martin Záruba
> Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj napsal(a):
>> Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí hlavního 
>> jističe).
>>
>> Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené energie, ale 
>> jen se svou vlastní ze slunce.
>> A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na dobití 
>> těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.
>>
>> Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím Honda), které 
>> umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.
>> A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na 1 kWh 
>> elektrickou.
>> Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby část 
>> tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka ideál.
>>
>> PL
>>
>> *****************
>>
>> Dne 20.8.2024 v 16:04 Martin Záruba napsal(a):
>>>
>>> Ono když se podíváte do tarifů jakéhokoli dodavatele, tak zjistíte, 
>>> že "noční" proud je v současnosti nelogická komedie, jejíž aktivace 
>>> (myslím časy) mi dost silně uniká. Něco jiného je ale silovka za 
>>> spotové ceny. Zde se otevírá mnoho možností a je naprosto logické, 
>>> že se tomu velcí obchodnící brání, jak mohou (jeden boj jsem nedávno 
>>> absolvoval). Ale ti menší, kteří pochopili, že odměnou pro ně má být 
>>> položka, která se nazývá "cena za služby obchodu" nabízejí opravdový 
>>> spotový tarif za silovku. Kdo si neumí představit, co to může 
>>> znamenat, může prodělat, protože třeba dnes od 19 do 20h stojí 1kWh 
>>> 4,005 Kč. Jenže když má (mimo topení) spotřebu za den cca 10 kWh a  
>>> v tom čase 19 - 20hodin má dvojnásobně nadprůměrnou spotřebu, 
>>> potřebuje mít k dispozici maximálně 1kWh (obvykle v té době nepere). 
>>> No a baterii o kapacitě 1 kWh lze pořídit za cca 4000 Kč, takže tu 
>>> 1kWh lze v 13h koupit na 1,191 Kč. Úspora 2,814 Kč není moc, ale co 
>>> třeba mít baterii 9kWh a tu nabít za  x 1,191 = 10,719 / 0.9 
>>> (účinnost) =11.91 Kč a pak z ní získat energii, která by jinak stála 
>>> 50,78Kč, takže za den ušetřit 38,88 Kč. A to předpokládám stejnou 
>>> spotřebu trvale, tedy i v noci. Za rok bez topení to podle dnešního 
>>> dne bude cca 38 x 365 = 13 870 Kč.
>>>
>>> A nebo 10 kWh baterku a tu jednu kWh prodat v 19 hodin za spotovou 
>>> cenu - 0.5 Kč = 3 Kč. To je víc, než poplatky za distribuci, za 
>>> kterou ji bylo třeba koupit. (stále neuvažuji FVE)
>>>
>>> Jinak pokud jde o topení, může ušetřit mnohem víc. Pokud má 
>>> podlahovku, určitě nemusí topit v těch 2 + 3 nejdražších hodinách. 
>>> Nejspíš mu stačí i méně než 24 - 5 = 19 hodin topení denně. No a pak 
>>> lze topit opraavdu jen v době, kdy je cena nízká.
>>>
>>> Já uvažoval, že jistič 3x25A je moc velký a je za něj zbytečně 
>>> vysoká trvalá platba. Ale není to tak. Je mnohem lepší v době nízké 
>>> ceny cpát co se dá do topení, TUV, bazénu, elektromobilu a baterek. 
>>> A zbytek dne být (mimo topení) soběstačný i v zimě, kdy FVE nedá 
>>> skoro nic.
>>>
>>> Martin Záruba
>>> Dne 20.8.2024 v 12:20 Petr Labaj napsal(a):
>>>> Dvoutarif je podmnožina několika tarifů.
>>>> A obecná poznámka: elektroenergetika se dneska silně mění. Doba, 
>>>> kdy bylo vše jednoduché a furt stejné, je už pryč.
>>>> Třeba to dnes rozjížděné sdílení podle mě hodně změní ledacos.
>>>> Tak bych u všeho nově budovaného myslel už předem na to, aby to 
>>>> bylo rozšiřitelné a řiditelné.
>>>>
>>>> Takže pokud nabíjení auta, tak rozhodně počítat s komunikací, aby 
>>>> se Wallbox dal úkolovat.
>>>> Pokud měření, tak několikatarifové, tedy nejen normální a "noční" 
>>>> proud, ale počítat i s tím, že se bude měnit měnit i silovka a podobně.
>>>>
>>>> PL
>>>>
>>>> *******************
>>>>
>>>> Dne 20.8.2024 v 9:59 Jirka Mww napsal(a):
>>>>> Já potřebuji právě jen dvoutarif, komunikaci přes RS485 bych 
>>>>> stejně nevyužil, bylo by to sice pěkné, ale nemám do garáže volné 
>>>>> dráty.
>>>>>
>>>>> Zdravi
>>>>> Jirka Sloupenský  OK1MWW
>>>>>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240821/64b64b25/attachment-0001.htm>


Další informace o konferenci Hw-list